Gruppledare till Utredningsenheten ungdom och familj

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du bidra till en god service till Örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Vi har Sveriges viktigaste jobb, var med och gör skillnad!

Publiceringsdatum
2016-08-05

Om tjänsten
Vi söker nu en gruppledare till utredningsenheten Ungdom och Familj. Prioriterat i verksamheten är att säkerställa rättssäkerheten, att ha en god service och tillgänglighet gentemot våra brukare samt att de metoder vi använder bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet. I utredningsenheten Ungdom och familj arbetar 24 socialsekreterare indelade i tre arbetsgrupper som leds av tre gruppledare, två administrativa assistenter. Som gruppledare ansvarar du för att driva och utveckla verksamheten och du ingår i enhetens ledningsgrupp. Du har ledningsansvar genom att leda och fördela det dagliga arbetet, ge stöd och handledning/ konsultation till arbetsgruppen. Du ska också tillsammans med övriga gruppledare och enhetschef delta i verksamhetsutvecklingen på enheten och i förvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ingå i enhetens ledningsgrupp
• Ledningsansvar, leda och fördela det dagliga arbetet, stöd/handledning/konsultation till arbetsgruppen
• Utveckla, följa upp och utvärdera verksamheten
• Beslut enligt delegation
• Samverka med interna och externa samarbetspartners

Kompetenser
• Socionomexamen
• Körkort B
• Dokumenterad erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med BBIC (Barn behov i centrum)

Det är viktigt att du har ett flexibelt tänk och förmåga att hitta snabba rättssäkra lösningar. Du föredrar att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. I rollen är det viktigt att du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet. Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av ledningsarbete
• Kunskap om och erfarenhet av utvecklingsarbete
• Kunskap om MI

Tjänstens omfattning och tillträde
Tillsvidare, 100%. Tillträde snarast, 1 tjänst.

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. För arbete med barn ska du visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Om arbetsplatsen 
Socialförvaltningens verksamhetsidé Vi stödjer människor i deras vardag. Socialförvaltningens organisation bygger på fyra områden med både myndighetsutövning och insatser. Område Förebyggande och Mottagning, Barn och Familj, Ungdom och Familj och Vuxna.  

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på http://www.orebro.se/jobb .

Facklig information
Vision: Jan Andersson, tel: 019-21 40 79
SACO: Ove Carlsson, tel: 019-21 40 79

Så ansöker du
Skicka in din ansökan via orebro.se/jobb. Sista ansökningsdag är 29/8.

Ref.nr: Sv 182/2016

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Berg, Enhetschef 019-21 36 32

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Drottninggatan 9, Örebro
70135 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 9, Örebro

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2979948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: