Gruppledare till Husby hemtjänst

Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Eskilstuna
2022-06-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppledare till Husby hemtjänst" (publicerad 2022-11-11) ⬅️


Visa alla undersköterskejobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Är du en strukturerad person som trivs med att planera och leda andra i arbetet? Vi söker nu en gruppledare till Husby hemtjänst.

Verksamheten är indelad i flera hemtjänstområden i Eskilstuna Kommun och nu söker vi en gruppledare till ett av dem, Husby. Område ordinärt boende ansvarar för hemtjänst omvårdnad och hemtjänst service, larm- och nattpatrull, dagverksamhet för personer med demenssjukdom och den förebyggande verksamheten. Hemtjänsten i Eskilstuna står inför stora utmaningar. I framtiden kommer fler behöva vårt stöd. För att vi ska kunna leverera vård och omsorg av tillräckligt hög kvalitet behöver vi vara modiga. Vård- och omsorgsförvaltningen har påbörjat utvecklingsresan. Vi vill att våra målgrupper ska vara självständiga och trygga. Därför har vi, bland annat, fokus på tidiga förebyggande insatser och välfärdsteknik. Vår riktning är tydlig och vi har förmågan att ta oss dit. Vi behöver modiga medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen. Som gruppledare kommer du ha en nyckelroll i vår utvecklingsresa.


Publiceringsdatum
2022-06-28

Arbetsuppgifter
I ditt arbete har du, tillsammans med enhetschefen, ansvar för den dagliga planeringen av insatserna på ett effektivt sätt och i samverkan med våra brukare.

Det är en arbetsledande funktion, där du leder och fördelar det dagliga arbetet på enheten. Uppföljning av verksamheten sker tillsammans med enhetschef och ekonom månadsvis. Arbetet innebär att ha ett övergripande administrativt ansvar för att optimera planeringen av hemtjänstens insatser hos brukarna. Du kommer också att ansvara för framtagning av personalschema, samt frånvaro- och bemanningshantering tillsammans med vår bemanningsenhet. Du blir spindeln i nätet när det gäller samverkan med brukare, anhöriga samt kollegor inom övriga hemtjänstområden/kluster.

Fokus ligger på daglig/operativ styrning men en viss del av arbetstiden ägnas åt mer långsiktig planering och utvecklingsarbete. Arbetet sker processinriktat utifrån det ledningssystem som finns.

Övriga arbetsuppgifter:
• Samverkan med slutenvården, hälso- och sjukvården och biståndsenheten samt medverka på teammöten och SIP:ar.
• Planera introduktion för nyanställda.
• Övriga administrativa uppgifter

Vi erbjuder en möjlighet för dig att utvecklas i en arbetsledande roll och kompetensutveckling utifrån individuella behov. Arbetet innebär att ha ett övergripande administrativt ansvar för att optimera planeringen av hemtjänstens insatser hos brukarna. Du kommer att ansvara för framtagning av personalschema, samt frånvaro- och bemanningshantering tillsammans med vår bemanningsenhet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En godkänd gymnasieutbildning.
• God IT-vana då rollen innebär att arbeta i olika datasystem för dokumentation, beställningar och hantering av statistik.
• God svenska i tal och skrift då arbetet innebär en hel del muntlig och skriftlig kommunikation.
• Erfarenhet av schemaläggning.

Vi ser det som meriterande om du har:
• Någon form av arbetsledande erfarenhet och gärna erfarenhet av att arbeta som gruppledare samt ha gått någon form av ledarskapsutbildning.
• Erfarenhet av arbete inom hemtjänsten på minst 1 år är för att ha god kunskap och förståelse för hemtjänstens uppdrag.
• Erfarenhet av att dokumentera i VIVA och kan hantera våra administrativa system (till exempel Time care, Timepool och PS-självservice).
• En god förståelse för det ekonomiska perspektivet i schemaläggning och insatsplanering från tidigare uppdrag.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisations framgång. Vi söker dig som är självständig samt trygg och tydlig i rollen som ledare. Du som söker behöver därför ha en förmåga att strukturera och prioritera arbetet samt att vara lugn i pressade situationer. På samma gång är du en empatisk, lyhörd och ödmjuk person som vill ha ett meningsfullt arbete som gör skillnad för andra.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Heltid (40h vecka) Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7558".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)

Arbetsplats
Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Anna Michaelson
anna.michaelson@eskilstuna.se
016-710 87 75

Jobbnummer
6781745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: