Gruppledare Agera kvinnojour
Agera Kvinnojour / Socialsekreterarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Agera Kvinnojour i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Agera kvinnojour
Agera Kvinnojour är en ideell förening som bildades 2014. Vi bedriver skyddat boende med plats för 11 kvinnor med medföljande barn, öppen stödverksamhet och arbetar även utåtriktat för att förbättra livsvillkoren för våldsutsatta kvinnor och barn samt förebygga våld i nära relationer. Föreningens ändamål är att verka mot våld och förtryck av personer som definierar sig som kvinnor eller tjejer och deras eventuellt medföljande barn samt för kvinnors jämställdhet på livets alla områden. Kvinnojourens arbete ska utgå från ett tydligt kvinno- och barnperspektiv och präglas av öppenhet och respekt för alla människors lika värde. Vi är medlemmar i riksorganisationen Unizon. I det skyddade boendet arbetar vi på uppdrag av socialtjänsten. Under 2024 kommer verksamheten att bli tillståndspliktig.
Vi är mycket drivna i vårt arbete och på grund av det har vi vuxit de senaste åren. Vi kommer nu att vara 11 anställda och söker därför en gruppledare/samordnare som kan bistå med ledningen av det dagliga arbetet.
Publiceringsdatum2024-02-02Dina arbetsuppgifterSom gruppledare kommer du att arbeta i verksamheten med att leda, samverka och organisera det dagliga arbetet i nära samarbete med verksamhetschef samt ha ansvar för en del administration. Dina arbetsuppgifter kan även variera då sedvanliga arbetsuppgifter tillhörande kvinnojoursverksamhet tillkommer. Du ska arbeta målinriktat och strukturerat. En del av vår verksamhet är akutstyrd vilket ställer höga krav på framförhållning och struktur för att resterande delar av verksamheten sköts löpande på ett bra sätt. En viktig och central del av arbetsrollen är att arbeta tillsammans med och ge stöd och feedback till arbetsgruppen i det dagliga arbetet och i efterlevnad av rutiner, också för att försäkra att genomförandet av insatser håller god kvalité och uppfyller alla krav utifrån relevant lagstiftning. I ditt ledarskap arbetar du för att skapa engagemang och ett gott och professionellt arbetsklimat. Du är en del av ledningsgruppen och stöttar verksamhetschef i dennas arbete.
Vi söker dig som har:
Socionomexamen eller likvärdig utbildning
Flerårig erfarenhet av arbetet med våldsutsatta kvinnor och barn gärna på kvinnojour och inom socialtjänsten
Flerårig erfarenhet av arbetsledning
Erfarenhet av utvecklingsarbete är meriterande
Erfarenhet av administrativt arbete
Du ska ha mycket god datorvana
Du ska ha goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift
Du är inte rädd att rycka in där det behövs och har en god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt. Du är trygg och har god förmåga att hantera olika typer av situationer och personer. Du har god planerings- och initiativförmåga, är lyhörd och har lätt att anpassa dig till olika människor och situationer. Du kan prioritera ditt arbete, är noggrann, stresstålig, flexibel och kan klara många bollar i luften. Du gillar att ständigt utvecklas och tar ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kvällar förekommer och enstaka helger tillkommer (utvecklingskonferens t.ex). Beredskap förekommer mot ersättning.
Innan anställning kommer utdrag ur belastningsregister att begäras. Tjänsten påbörjas med en provanställning.
Vi är anslutna till Arbetsgivarförbundet FREMIA och har kollektivavtal.
Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-03
E-post:
info@agerakvinnojour.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Gruppledare".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Agera Kvinnojour 172 24 SUNDBYBERG
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Verksamhetschef
Bridgett Stehag
bridgett.stehag@agerakvinnojour.se 08 - 279080 Jobbnummer 8441462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.