Gruppchef till underhållslogistik på Scania IM

Scania CV AB / Chefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania Industrial Maintenance AB är ett tekniskt produktionsstödjande bolag som är en del av Scania CV AB. Vi har ett brett utbud av tjänster inom industriella projekt och vi ansvarar för produktions- och fastighetsunderhållet inom Scania. Vi är ca 1000 anställda i Södertälje, Oskarshamn och Luleå. Inom hela vår verksamhet arbetar vi tillsammans för att kontinuerligt förbättra våra leveranser, våra metoder och vår kompetens. Hos oss finns specialistkompetens inom bland annat automation, styr & regler, el och VVS. Alla anställda har möjlighet till resultatbonus och vi erbjuder attraktiva förmåner såsom arbetstidsförkortning, personalbil och förmånliga priser på Scanias egna semesterbostäder i Sverige.

Vår nuvarande gruppchef för centralförrådet i Södertälje tar nu nästa utvecklingssteg inom organisationen och vi söker därför dennes efterträdare. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för ledarskap och logistik och vill vara en del i ett engagerat team som arbetar för att ta logistikverksamheten inom Scania IM till nästa nivå.

Ditt uppdrag
Tillsammans med din personal säkerställer du en god arbetsmiljö, upprätthåller rätt kvalitet samt skapar god kundnöjdhet och teamkänsla.

Du kommer bli en viktig del av en vår fortsatta utvecklingsresa inom underhållslogistik. Du kommer ha det övergripande ansvaret för vårt centrallager i Södertälje varifrån vi försörjer Scanias produktionsenheter i Södertälje med förnödenheter, skyddsutrustning och till viss del reservdelar.

Du kommer att ha ett nära samarbete med dina medarbetare, kollegor och kunder. Att du är en god kommunikatör med förmåga att engagera och inspirera samt har ett kundorienterat perspektiv kommer vara nyckeln till framgång.

Säkerhet, ordning & reda, service samt kostnadseffektivitet är viktiga fokusområden hos oss. Du kommer ha ansvar för egen budget, höga ekonomiska värden, anskaffning samt ständigt förbättringsarbete inom ditt område.

Publiceringsdatum
2023-05-24

Bakgrund
• Ekonomi-/logistikinriktad utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av personalledning
• Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift
• B-körkort

Dina egenskaper
För att lyckas är du erkänt duktig på att vidareutveckla och inspirera samt skapa gott samarbetsklimat. Du är trygg i dig själv och har en god kommunikativ förmåga som skapar tydlighet och engagemang och som får medarbetare att trivas och prestera. Ytterligare egenskaper som spelar in att du är strukturerad, resultatinriktad och har god analytisk förmåga.

Ta reda på mer!
För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Sofia Smitt på tfn 070-3510445
sofia.smitt@scania.com

Ansökan
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar. Det innebär bland annat att du kommer att få genomföra personlighetstest och problemlösningstest samt djupintervjuas om de kompetenser som är viktigast för rollen.
Skicka in din ansökan med ditt CV, personligt brev och eventuella relevanta intyg så snart som möjligt, senast 7 juni 2023
Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidat. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Varmt välkommen med din ansökan!
JobID: 20232949

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976), https://www.scania.com

Arbetsplats
Scania

Jobbnummer
7812993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: