Gruppchef till stort telekombolag
Sigma IT Consulting / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting i Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.seRollbeskrivning
Vår kund som är en stor telekomspelare söker nu för rekrytering en gruppchef till avdelningen Transaction systems. I din roll som gruppchef är du ansvarig för Technical Customer Support & Switching Solutions. Du har två direktrapporterande gruppchefer och fyra teamledare samt ca 80 medarbetare i din grupp. Samtliga personer sitter på kontoret i Norrort. TCS ansvar är att ta emot och hantera tekniska felanmälningar från kundservice på samtliga av företagets produkter. TCS uppgift är att felsöka, avhjälpa och vid behov eskalera dessa felanmälningar till företagets teknikorganisation. Switching Solutions ansvar är att ta emot kundservicerelaterade ärende & samtal och hantera dessa mot uppsatta KPI:er och avtal.
Som chef för TCS & Switching Solution arbetar du i en intensiv miljö, där snabb problemlösning och återkoppling har högsta prioritet. Teamet ansvarar för företagskunders ärenden tas om hand och skall under tidvis pressade förhållanden prioritera samt koordinera dessa för att tillsammans med teknikorganisationen tillse en snabb ärendehantering. God förmåga att samarbeta med gruppens kontaktytor, kundservice, NOC, externa leverantörer med flera är en förutsättning för lyckas.
Tjänsten innefattar det övergripande personalansvaret för gruppen, vilket bland annat innebär rekrytering, lönesättning, personalutveckling och teambuildning. Du har även fullt budgetansvar för ditt kostnadsställe. Vidare har du ett övergripande strategiansvar för de olika gruppernas framgångar vägt mot finansiella mål. Du kommer att rapportera till kundservicechefen och ingå i ledningsgruppen för kundservice business.
Publiceringsdatum2015-08-25ProfilFör att passa i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet i en liknande roll samt mycket god förståelse av helpdesk/kundstödsarbete. Som person är du en trygg ledare som är van att skapa struktur och entusiasmera dina medarbetare. Viktigt är att du kan kravställa och ha förmågan att följa upp verksamheten. Du har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska och har en högskoleexamen inom IT eller motsvarande.
Vi erbjuder
För rätt kandidat finns stora möjligheter till utveckling och företaget erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats med karriärmöjligheter. Du får förmåner som rör hälsa, föräldralön och förmånlig pension. Företaget genomsyras av ett bra arbetsklimat genom engagerade kollegor. Bolaget har mycket höga resultat i den årliga medarbetarundersökning avseende såväl ledarskaps- som medarbetarindex
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar företaget med Sigma Resources. Tjänsten som är en direktanställning hos bolaget skall tillsättas så snart som möjligt så skicka därför in din ansökan inom kort. Maila din ansökan till
gabriel.konrad@sigma.se . Vid frågor är ni välkomna att kontakta rekryteringsansvarig Gabriel Konrad på 073-800 28 01
Varaktighet, arbetstid
heltid heltid
Ersättningmarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
gabriel.konrad@sigma.seKontaktGabriel Konrad +46 738002801
FöretagSigma IT Consulting
AdressSigma IT Consulting
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2404048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.