Gruppchef till SOS Alarm i Falun

SOS Alarm Sverige / Ekonomichefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Falun, Västerås, Uppsala, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

SOS Alarm står inför ett förändringsarbete där ledarskap och kompetensutveckling står i fokus. Vår SOS-central i Falun fortsätter att växa med kompetenta medarbetare och därför behöver vi nu utöka vår verksamhet med ytterligare en gruppchef.

ROLLEN

I rollen som gruppchef är du en av tre gruppchefer som tillsammans leder det operativa arbetet på SOS-centralen i Falun. Din grupp består av 15 SOS-operatörer som arbetar treskift/ dygnsgående tjänst. Arbetstidens förläggning är som grund dagtid men i din roll som gruppchef kan du behöva arbeta flexibla tider som kan variera utifrån verksamhetens behov. Vi är idag ca 50 medarbetare på SOS Alarm i Falun.

Du är närmaste chef för medarbetarna och har en coachande roll, där du ska få varje enskild medarbetare att utvecklas samt arbeta för att gruppen som helhet fungerar. Till dina arbetsuppgifter hör att hålla medarbetarsamtal, sätta löner, vara aktiv i schemaläggning, arbeta med kvalitetsuppföljning, kompetensförsörjning (rekrytering av nya operativa medarbetare mm.).

Du är i din roll en arbetsgivarföreträdare och ansvarar för att gruppens tjänsteproduktion uppfyller krav enligt avtal, regleringar och certifieringar. I enlighet med förtagets mål samt inom givna ramar fatta beslut och själv säkerställa att viktiga aktiviteter uppmärksammas, hanteras och slutförs. Som gruppchef ingår du i den lokala ledningsgruppen i Falun och rapporterar till platschef som leder verksamheten.

I rollen ingår mycket samverkan med övriga gruppchefer och platschef i Falun, dels med andra gruppchefer runtom i landet samt med HR och stödfunktioner på huvudkontoret i Stockholm.

VI SÖKER DIG

Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av personalledning, meriterande om det är från verksamheter som pågår dygnet runt eller erfarenhet från nuvarande roller inom SOS Alarm. Det är även meriterande med formell vårdkompetens. Du ska kunna ta till dig och agera utifrån SOS Alarms värderingar; Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper.

Du motiveras av att arbeta med människor och är duktig på att skapa tillit och förtroendefulla relationer. Du har mycket god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i team och är en närvarande och trygg ledare. Vidare är du social och genuint intresserad av människor samt har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du baserar ditt ledarskap på tydlighet och har en mycket god förmåga att leda och skapa struktur. Ditt tydliga ledarskap baseras på en grund av empati, engagemang och god inlevelseförmåga och att du kan fokusera i krävande situationer. Ditt arbete kännetecknas av ett naturligt driv där du bidrar till att utveckla en verksamhet i förändring. Du är inte rädd att ta initiativ och driva frågor på olika nivåer i organisationen.

REKRYTERINGSPROCESSEN

När vi gör det första urvalet bland inkomna ansökningar tittar vi på samlad kompetens utifrån personliga brev anpassad till sökt tjänst och CV. Vi tar också hänsyn till ditt bidrag i nuvarande och eventuella tidigare roller inom SOS Alarm. Efter ett första urval ges utvalda sökande möjlighet att genomföra två arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är att vi objektivt ska kunna de kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella tjänsten. Utifrån en samlad helhetsbedömning bokar vi in kandidater till en individuell intervju. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

ANSÖKAN

Välkommen med din ansökan snarast möjligt via vår hemsida, dock senast 5 april 2017. Urval och intervjuer sker löpande.

https://www.sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/

Har du frågor kring tjänsten, kontakta platschef Elke Herbst, tel.nr. 010-140 81 27. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsspecialist Madeleine Siggelow, madeleine.siggelow@sosalarm.se

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Lugnetleden 3 , 791 38 FALUN
79138 Falun

Kontorsadress
Lugnetleden 3 , 791 38 FALUN

Jobbnummer
3385085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: