Gruppchef till Servicecenter

Järfälla kommun, Servicecenter / Chefsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenter är indelad i tre svarsgrupper och i denna tjänst är du ansvarig för personalen i två av grupperna. Den ena av dessa två svarsgrupper hanterar ärenden för Bygg- och miljöförvaltningen samt Samhällsbyggnads räkning. Den andra gruppen hanterar ärenden åt tre olika förvaltningar Barn- och ungdomsförvaltningen, Kompetensförvaltningen och Kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen. För båda grupperna handlar det om att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande förvaltningarnas verksamhetsområde.

Vi söker en engagerad och driven gruppchef som vill bli dessa teams nya möjliggörare. Är det dig vi söker?


Publiceringsdatum
2021-04-21

Arbetsuppgifter
Ditt primära fokus kommer att vara gruppchefsrollen. Cirka 10% av arbetstiden kommer du stötta upp med operativ servicehandläggning. Din närmaste chef är chef för servicecenter. Servicecenterchefen har tidigare haft denna tjänst och finns därmed kvar på enheten.

Som gruppchef arbetar du med att:
• ha personalansvar för 11 personer plus 4-5 timvikarier (lönesättning, medarbetarsamtal och arbetsmiljöansvar)
• leda gruppen i dess dagliga arbete, ansvara för problemlösning och stöttning i den dagliga driften
• rekrytera nya medarbetare till gruppen
• förbereda och genomföra gruppmöten och konferenser
• ansvara för att målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet uppnås
• samordna med ansvariga för utbildning och kvalitet för att utveckla gruppen och driften
• representera gruppen i kontakten med förvaltningen avseende befintlig verksamhet och daglig drift
• upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation.

Tillsammans med ledningen på servicecenter medverkar du i att:
• förmedla visioner och målsättning till personalen
• utveckla strategiska dokument
• följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering
• utveckla, planera och genomföra utvecklings- och karriärplaner

De 10% av arbetstiden som du stöttar upp med operativ servicehandläggning arbetar du med att:
• representera kommunen och specifikt Bygg- och miljöförvaltningen, Barn- och ungdomsförvaltningen, Kompetensförvaltningen och Kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot våra invånare
• svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• ge god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefonsamtal och e-post eller vid möte med invånare i vår besökslokal i Posthuset på Riddarplatsen 5 i Jakobsberg
• förberedelse av ärende innan handläggning (ex. mottagande av ansökan/anmälan)
• ta emot klagomål och synpunkter och överföra dessa till berörd verksamhet
• logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• samarbeta med förvaltningarnas handläggare och avdelningar


Kvalifikationer
I denna rollen är det viktigt att du har erfarenhet av ledarskap (både individer & grupp), bemanning, rekrytering och mål-styrning. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta med informationssökning är en förutsättning.

Vi ser det som starkt meriterande om du har:
• utbildning inom sex sigma, LEAN, ITIL
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
• erfarenhet av verksamhetsutveckling
• kunskaper om hur en kommun är uppbygg, strukturerad och dess beslutsvägar

Dina personliga egenskaper
Du ger service i världsklass och sätter alltid invånaren i fokus. Du förstår verksamhetens mål väl och utifrån dem sätter du upp mål för dig själv och arbetar målinriktat för att uppnå dem. I din ledarroll, motiverar och engagerar du medarbetarna för att uppnå gemensamma mål. Du kommer att vara kommunens ansikte utåt, därför är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i dina uttalanden, agerande och beslut. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring. Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag, och speciellt vid din förmåga att leda andra!

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!

ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbahososs

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse, med hänsyn till uppsägningstid., upphör: Provanställning tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1023466".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)

Arbetsplats
Järfälla kommun, Servicecenter

Jobbnummer
5706301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: