Gruppchef till Kundservice i Söderhamn

Pensionsmyndigheten / Bankjobb / Söderhamn
2010-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Gruppchef till Kundservice i Söderhamn" (publicerad 2017-07-14) ⬅️


Visa alla bankjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Söderhamn, Gävle, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel. På kundservice arbetar idag totalt ca 100 medarbetare.

Publiceringsdatum
2010-05-12

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som gruppchef innebär att du ansvarar du för att utveckla arbetssätt, rutiner och processer för att skapa ett aktivt och professionellt kundmöte. Du deltar aktivt i arbetet för att bygga upp en kundservice med hög kvalitet, hög service och ett proaktiv arbetssätt i kundmötet.
Du arbetar närvarande och tydligt i ditt ledarskap. Som gruppchef kommer du att ha personalansvar för 15-20 personer.

Erfarenhet och utbildning
För tjänsten är det meriterande om du har akademisk examen inom relevant område eller om du kan visa att du har erhållit motsvarande kunskap på annat sätt.
Vi söker dig som har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete inom kundservice. Du har vidare flera års erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare och av att leda personalgrupper. Du är van att leda och fördela arbetet samt att engagera medarbetarna att arbeta mot uppsatta mål.

Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som gruppchef på kundservice vill vi att du arbetar strukturerat, kundorienterat och målinriktat.
Det är viktigt att du har mycket god ledarförmåga, är prestigelös och arbetar strategisk. Du har god förmåga att kommunicera och är inte rädd för att prioritera och fatta beslut.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Du erbjuds en unik chans till utveckling både som person och chef.
Uppdraget kommer att innehålla utmaningar och variation i ett uppbyggnadsskede av en ny verksamhet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-26
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster. Ange diarienummer PSL 2010-89 i din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-89
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Fredrik Croona, Enhetschef, 010-454 29 40

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
10064 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
650946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: