Gruppchef Kundservicecenter Göteborg

DB Schenker / Övriga jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DB Schenker i Göteborg, Karlstad, Kristianstad, Linköping, Malmö eller i hela Sverige

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

Inom Schenkers landdivision finns fem stycken Kundservicecenter som bearbetar eftermarknadsfrågor. Till vårt Kundservicecenter i Göteborg söker vi nu en gruppchef med stor känsla och intresse för service och kundbemötande.

Vill du arbeta på en avdelning bland kollegor med stor glädje och energi där fokus sätts på ständig utveckling, engagemang och hög servicenivå? Då kan det här vara tjänsten för dig!


Arbetsuppgifter
• Att leda och fördela arbetet i gruppen samt tillse att rätt bemanning och kompetensnivå finns för att säkerställa våra krav på en hög servicenivå.
• Att tillsammans med Kundservicechefen utveckla rutiner i syfte att effektivisera och tydliggöra befintliga processer och gränssnitt.
• Att tillsammans med Kundservicechefen säkerställa ett positivt ledarskap och därigenom leda gruppen in i förändringar som leder till effektivisering och ökad lönsamhet.
• Att skapa ett gott arbetsklimat för gruppen, entuasimera dina medarbetare samt säkerställa ett optimalt lagarbete.
• Att bistå gruppen i dagliga produktions-relaterade frågor.
• Säkerställa att avdelningen arbetar enligt fastlagda kvalitetskrav enligt Verksamhets-boken.

Din profil
Vi söker dig som har stark teamkänsla och förmåga att med ett positivt ledarskap leda din grupp.

Du har en drivkraft att vilja utveckla både dig själv och dina medarbetare.

Som person är du engagerad, strukturerad och ansvarsfull.

Du är van vid att arbeta i ett högt tempo och klarar av att lösa problem under press.

Du är flexibel och kompromissvillig och tycker om att arbeta i grupp, men måste även ha styrkan att ensam fatta beslut.

Du är målmedveten och har en klar bild över hur du ska nå dina och avdelningens mål.

Erfarenhet av kundservice är meriterande, liksom kunskap i TRIO/TRIO admin.

Information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är på heltid.

Tillträdesdag snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta Fredrik Korén 031-7039713 eller Stefan Guvén 031-7039771

Din ansökan kan du skicka in via www.hrsupporten.se/schenkerab.php

Sista ansökningsdag är 15 januari, dock sker urvalet löpande så ansök så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-01-03

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: Gruppchef Kundservice Gbg
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gruppchef Stefan Guvén 0706839771

Företag
DB Schenker

Adress
DB Schenker
Transportgatan 9-11
42246 HISINGS BACKA

Kontorsadress
Transportgatan 9-11

Jobbnummer
3242645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från DB Schenker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DB Schenker: