Gruppchef, Kundservice till Telge Energi

Telge Energi AB / Chefsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje, Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du jobba på ett modernt företag som tydligt tar ställning för miljö, klimat och kommande generationer? Vi letar ständigt efter fler miljö- och klimathjältar som vill jobba med att erbjuda 100% ren el till elkunder i Sverige.

Din dag på jobbet - Gruppchef på Kundservice Som gruppchef i kundservice säkerställer man leverans av hög service till våra kunder samtidigt som man driver en aktiv säljagenda. Detta gör man genom att vara en starkt bidragande faktor till att medarbetare blir självständiga, växer och utvecklas inom sin roll samt når sina mål som kundservicemedarbetare. Du kommer ingå i ett team med tre gruppchefer och en kundservicekoordinator som tillsammans ansvarar för att driva och leda arbetet i Kundservice.

Telge Energi är ett försäljningsbolag. Vikten av balans mellan service och försäljning samt ett motiverande och engagerande ledarskap är avgörande. Som gruppchef på Kundservice ansvarar man för att indikatorer kopplade till hur väl avdelningen lyckas med detta är kända, följs upp och att resultatet utvecklas.

Ditt ansvar

Personalansvar inklusive delegerat miljö- och arbetsmiljöansvar
Att leda medarbetare och fördela arbetet inom avdelningen
Aktiv coaching av kundservicemedarbetare
Coachsamtal med individuell uppföljning av resultat med medarbetare minst en gång/månad enligt modell RIK
Ansvar för mål för avdelningen
Genomföra utbildningar
Delta och bidra i KC-ledning till avdelningens utveckling
Tätt samarbete med andra gruppchefer och kundcenterkoordinator. Tillsammans planerar och hanterar man problem och förbättringar så att verksamheten utvecklas på kort och lång sikt.
Samarbete med andra avdelningar inom hela bolaget med kundens bästa i fokus.


Personliga egenskaper Den här tjänsten passar dig som brinner för service, kvalitet och försäljning och drivs av att utveckla och coacha medarbetare. Du är en engagerad lagspelare och arbetar hela tiden med att förbättra verksamheten och vill ha ordning och reda. Du är van vid att jobba mot uppsatta mål, både som individ och i grupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Givetvis känner du igen dig i Telge Energis kärnvärden - enkel, tydlig och engagerad.





Krav

God analytisk förmåga för att effektivt kunna följa upp, analysera och agera på insikter, trender och avvikelser
Erfarenhet av att arbeta inom kundservice
Goda ledaregenskaper i form av att vara tydlig i förväntningar och gemensamma planer, vara tillgänglig och få medarbetare att känna sig sedda. Att skapa förståelse för affären.
Kunskap inom coaching, gärna inom modell RIK
Goda grundkunskaper inom word, Excel och Powerpoint
Erfarenhet av telefonisystem såsom Solidus

Meriter

Erfarenhet inom energibranschen.


Det här är vi Telge Energi är ett bolag som drivs av att göra bättre varje dag. Vi säljer enbart ren el från 100 % förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna klimatpris Childrens Climate Prize. Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Vi har enkelt för att tala med varandra och ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar på affärens bästa. Vårt fokus är försäljning & kundnöjdhet. Telge Energi ingår i Telge-koncernen och här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag.



Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 29 februari 2019.



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Magnus Eldberg, Chef Försäljning, Telge Energi, 072-3503177 Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anne Beth Pettersen för SACO. Du når båda på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.





Sökord: Gruppchef, kundcenter, kontaktcenter, kundservice

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2020-02-14

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Energi AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Energi AB (org.nr 556498-8029), http://www.telgeenergi.se

Jobbnummer
5097054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Energi AB: