Gruppchef för kundtjänst - vikariat
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen i Järfälla Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 67 000 invånare. Även om storstaden ligger nära - 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C - finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i.
Publiceringsdatum2012-04-02ArbetsuppgifterVi söker Järfälla kommuns starkast lysande stjärnor!
Järfälla kommun har som mål att driva Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi nu en vikarierande gruppchef. Vi tror att det är du.
Vår ordinarie gruppchef kommer att gå på föräldraledighet och under tiden behöver vi en ersättare. Vikariatet gäller till och med sista maj 2013.
Gruppchefsrollen innebär att du till största delen leder den dagliga driften i kundtjänsten och förmår gruppen till att nå en service i världsklass. Du är gruppchef inom tre huvudområden; förskola och skola, kultur och fritid samt växel och reception. Som gruppchef ingår även till viss del operativt arbete i kundtjänsten där du svarar på samtal och tar emot besökare.
Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vår kundtjänst tar vi emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem.
Som gruppchef ansvarar du för att:
• samordna och leda en grupp på tio personer
• genomföra gruppmöten
• ansvara för att målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet uppnås
• följa upp målsättningar, prestationer och statistik
• bemanningsplanera och schemalägga
• samordna med ansvariga för utbildning, kvalitet och process för att utveckla grupp och daglig drift
• representera gruppen i kontakten med uppdragsgivarna avseende befintlig verksamhet och daglig drift
• upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation i befintlig drift
ansvara för problemlösning i den dagliga driften.
Tillsammans med kundtjänstens ledning ansvarar du för att:
• förmedla visioner, strategier och målsättningar till personalen
• utveckla strategiska dokument
• följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering
Du medverkar i att:
• utveckla, planera och genomföra medarbetarsamtal
• rekrytera ny personal.
Som gruppchef har du personal- och arbetsmiljöansvar.
Som operativ i kundtjänsten arbetar du med att:
• Ge service och besvara kundernas frågor
• Representera kommunen gentemot kunder
• Lämna information och vägledning
• Ta emot felanmälningar och synpunkter
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundDu har gymnasiekompetens, det är meriterande om du har en akademisk examen.
Dina personliga egenskaperDu har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende i enskilda möten och i grupp. Du är duktig på att vägleda och behålla en motiverad och engagerad grupp. Du har en grundmurad positiv inställning och tycker om att samarbeta med olika slags människor. Du är drivande, resultatinriktad och är både tydlig och engagerad.
Du har en helhetssyn och har lätt för att sätta in saker i rätt sammanhang. Det är viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och arbeta i en verksamhet i ständig förändring och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö.
Språkkunskaper
Du behärskar svenska väl i tal och skrift samt engelska i tal. Meriterande är om du har kunskaper i fler språk.
IT-kunskaper
Du har goda IT-kunskaper och är van vid att arbeta med till exempel Office-paketet samt att hantera och söka information.
Meriterande är om du har erfarenhet från ledningsarbete inom kundtjänst eller offentlig förvaltning. Erfarenheter inom LEAN, ITIL, COPC eller EN-standarden för kundkontaktcenter är också meriterande.
Du har haft en befattning med personalansvar under minst tre år. Du har erfarenhet av kundtjänstarbete.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, upphör: 2013-05-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-16
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A264450
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDavid Igra, 08-580 281 61
Facklig kontaktAnders Gonzalez, 08-580 285 00 (vxl)
FöretagJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
AdressJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
17780 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 1203864
Observera att sista ansökningsdag har passerat.