Gruppchef

Inera AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Vi söker en gruppchef till Nationell kundservice

Vi behöver bli fler och vill gärna att just du som har fingertoppskänsla för service och detaljer samt förmåga att snabbt bilda dig en uppfattning om hur saker och ting hänger ihop söker den här tjänsten.

Som gruppchef inom Nationell kundservice ska du ansvara för gruppen Ordermottagning, som sköter mottagning av ordrar/beställningar, intresseanmälningar, vägledning av kunder i Ineras regelverk, avtalshantering mm. Ditt uppdrag är att ansvara för att det löpande arbetet genomförs på ett kundvänligt, effektivt och kvalitetssäkrat sätt. Gruppen sköter även olika typer av administrativa uppgifter för flertalet tjänsteförvaltningar på Inera, vilket gör att arbetet i gruppen har skiftande karaktär. Gruppen består idag av sju personer.

Inom Nationell kundservice drivs också olika interna underhålls- och förbättringsaktiviteter som kan vara kopplade till allt från avtalshantering, kunddialog, förbättring av verksamhetskunskapen och hantering av den samma i våra ärende- och kundsystem, vidareutveckling av befintliga rutiner, checklistor etc. Din roll här är att leda, fördela och följa upp dessa interna förbättringsaktiviteter.

Att arbeta i Nationell kundservice ställer krav på stor servicekänsla, känsla för detaljer, att kunna hantera många bollar i luften och att kunna fatta snabba beslut. Det ställer också krav på hög närvaro i gruppen.

Ansvarsområden:

• Arbetsgivaransvar och personalledning inom gruppen. Det innebär ett ansvar för utvecklingssamtal, lönesamtal, kompetensförsörjning, kompetensutveckling och frågor som rör arbetsmiljön som berör medarbetarna.
• Ansvara för att Nationell kundservice i allmänhet och grupperingen i synnerhet når uppsatta mål utifrån givna ramar i form av ex. servicenivåer (SLA:er).
• Ansvara för att ta emot nya tjänster/system och uppdrag till funktionen.
• Följa förvaltnings- och aktivitetsplaner och med mandat besluta inom ramen för de samma.
• Budgetansvar och uppföljning för gruppen.
• Vara kontaktperson för gruppen och samverka med andra grupperingar inom enheten samt inom Inera.

Du tillhör enheten Kundstöd och rapporterar till enhetschefen.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Rapportering av leverans samt budgetuppföljning
• Medverkan i framtagning av verksamhets- och förvaltningsplaner.
• Uppföljning av ärenden och ärendeanalys
• Leda och fördela det dagliga arbetet
• Rekrytera och utbilda för att möta nya behov

Kvalifikationer och kompetens

Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsansvar, dvs. personal- och arbetsmiljöarbete samt erfarenhet av resultatuppföljning. Du har flera års erfarenhet av projektarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en kundservice- alternativt en sälj-funktion och likaså erfarenhet av förvaltningsarbete, men även förändrings- och utvecklingsarbete.

Du har relevant akademisk examen. Du ska ha kännedom om projekt- och förvaltningsstyrningsmodeller som till exempel PPS, ITIL och Pm3 eller motsvarande.

Som person är du en god ledare som verkar enligt Ineras vision och värdegrund. Du stödjer dina medarbetare, leder arbetet mot uppställda mål och skapar goda förutsättningar för ett bra arbetsklimat.

Att vara en god förebild genom att vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter att ha mycket nöjda kunder, såväl externt som internt. Tydlighet värderas högt i den här typen av organisation då det är högt tempo med krav på snabba beslut och prioriteringar samt kommunikation av dessa.

Vi tror att du är en självständig person med god kommunikationsförmåga, såväl skriftligen som muntligen.

Kort om Nationell kundservice

Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Från felanmälan och användarstöd till ordrar/intressanmälningar och fakturafrågor. Funktionen består av två grupperingar, Ordermottagning samt Support.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Publiceringsdatum
2015-10-20

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan via
http://www.inera.se/Lediga-tjanster. Vi läser ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV. Sista ansökningsdag är den 8 november 2015.

Har du frågor om tjänsten

Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78

HR-chef Kristina Claesson, 08-452 71 73

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2488111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: