Grundmall

Vallentuna kommun / Ekonomiassistentjobb / Vallentuna
2017-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Grundmall" (publicerad 2020-06-04) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en expansiv kommun där du som löne-/PA-konsult bidrar till utveckling och resultat? Har du erfarenhet av lön och självservicesystem och vill vara med och bidra till verksamheternas måluppfyllelse då ska du söka detta jobb inom HR-support hos oss på HR-avdelningen!

Publiceringsdatum
2017-02-20

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att ge konsultativt och professionellt stöd och support till chefer/arbetsledare, administratörer och medarbetare i anställnings- och lönefrågor samt frågor som rör våra personalsystem och system för egenrapportering. I rollen ingår att i team med kollegor inom HR-avdelningen utveckla stödet till chefer/arbetsledare och administratörer och fungera som kontaktperson mot delar av förvaltningsorganisationen. Du ansvarar för upplägg och avslut av anställningar, viss manuell löne- och avvikelserapportering, förfrågningar från Försäkringskassan, bistår med att ta fram arbetsgivarintyg med mera. I arbetet ingår även att informera och utbilda användare av personalsystemen samt att dokumentera arbetsprocesser, t ex att ta fram och uppdatera rutinbeskrivningar, lathundar och manualer - både internt inom HR-avdelningen och till vårt intranät. Du kommer också vid behov att ta fram personalstatistik och rapporter i verktyget Qlikview.

I rollen ingår viss systemadministration och att fungera som back-up för ordinarie systemförvaltare. Det arbetet innehåller till exempel uppgifter som att hantera olika driftskörningar, filöverföringar samt administration av användarbehörigheter. Du kommer även att delta i olika utvecklingsprojekt liksom i projekt för implementering av nya lösningar och funktioner i personalsystemen.

I rollen ingår även att fungera som administrativt stöd och beställare från HR-avdelningen vid olika inköp och bokningar, främst i samband med våra egna interna utbildningar och ledarutvecklingsprogram.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av, och goda kunskaper inom löne- och personaladministration. Du har erfarenhet av arbete med system för självservice och schema/bemanning, helst från kommunal verksamhet. Du har kunskap om lagar och avtal inom det personaladministrativa området samt grundläggande ekonomikunskaper.

Du har en yrkesexamen som lönespecialist eller löneekonom, eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig. Det är meriterande om du har någon form av högskoleutbildning inom personal, ekonomi- och / eller löneområdet, och / eller en auktorisation som Lönekonsult genom SRF.

För tjänsten krävs att du är en van datoranvändare och att du behärskar Officepaketet utan problem. Tidigare systemadministrativ erfarenhet och erfarenhet av arbete med systemen eCompanion och BeSched är meriterande. Du har kunskap om hur olika rapportverktyg för statistikbearbetning fungerar och erfarenhet av verktyget Qlikview är meriterande i det sammanhanget.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och är en lagspelare med mycket bra samarbetsförmåga, även om du också trivs med att arbeta självständigt. Du drivs av att tillsammans med andra hitta förbättringsområden och att få projekt i mål. För att lyckas i rollen behöver du vara uthållig, självgående och kunna ta egna initiativ för att få saker gjorda. Du är van vid att arbeta mot deadlines, du är noggrann och strukturerad i det du gör och har en analytisk förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Personliga egenskaper värderas högt.

INFORMATION
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2017, eventuellt senare. Provanställning kan inledningsvis komma i fråga.

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast den 24 mars 2017.
Intervjuer kan komma att hållas fortlöpande. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.

Vill du veta mer om tjänsten
Kontakta personalchef Annika Colding, 08-587 850 66

Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb

Annonssäljare undanbedes vänligen men bestämt. Vi har gjort vårt val av media.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vallentuna kommun

Adress
Vallentuna kommun
Vallentuna kommun, HR-avdelningen
18686 Vallentuna

Kontorsadress
Vallentuna kommun, HR-avdelningen

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Vallentuna kommun
Senaste upphandlingen: Revisionstjänster

Jobbnummer
3330166

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: