Grundlärare i fritidshem till Dammfriskolan - Malmö kommun - Förskollärarjobb i Malmö
Grundlärare i fritidshem till Dammfriskolan
Malmö kommun / Förskollärarjobb / Malmö
2020-11-15

Visa alla förskollärarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Malmö kommun i Malmö

Ref: 20202605

Publiceringsdatum
2020-11-15

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en grundlärare i fritidshem år 1-3 till Dammfriskolan. Fritidshemmen är uppdelade i tre avdelningar. En avdelning för förskoleklassen och två avdelningar för år 1-3. Arbetslaget består av engagerade medarbetare som ser fram emot ditt deltagande i planeringen av det pedagogiska arbetet.



I din roll som grundlärare i fritidshem hos oss ansvarar du för att planera, undervisa och bedöma eleverna i vårt fritidshem. Utifrån läroplanen och våra styrdokument skapar du en miljö i fritidshemmet som syftar till att stärka våra elever i såväl deras kunskapsutveckling som i deras personliga utveckling.

Som grundlärare i fritidshem hos oss ska du också arbeta för att erbjuda våra elever en meningsfull fritid. I det ingår det att uppmuntra till allsidiga kontakter, social gemenskap och att stärka grupprelationer.



Under tiden våra elever går i skolan samverkar du med vår skolpersonal.





Kvalifikationer
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i fritidshem.
Du har en god insikt och kunskap i skolans styrdokument och vet hur du på ett effektivt sätt tillämpar dessa i det dagliga arbetet.

Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och bygger goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare.

Vidare har du en god didaktisk och pedagogisk förmåga som gör att du självständigt kan leda och organisera ditt arbete för att skapa en studiero och en god lärmiljö, för våra elever, under hela dagen.

Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete.

Om arbetsplatsen
Dammfriskolan är en F-9 skola och vi har cirka 750 elever. På Dammfriskolan finns engagerade och kunniga kollegor som tycker det är roligt att utvecklas och arbeta tillsammans. Kollegorna är hjälpsamma och stöttar varandra i sitt arbete. Vi tycker att vårt arbete är stimulerande och omväxlande.
Vi har kontinuerlig kompetensutveckling där vi använder varandras eller andras kompetenser. Det här läsåret arbetar vi framförallt med lärgrupper. Lärarna har själv fått välja vilket ämne de ska fördjupa sig i.
Skolans ledning vill att all personal och alla elever ges möjlighet till individuell utveckling som bidrar till att stärka både jaget och laget.
Vill du tillhöra ett starkt gäng och ha roligt på jobbet, där utveckling är en av hörnstenarna, är Dammfriskolan arbetsplatsen för dig.



Delta i skapandet av varje elevs bästa skola - du också!

Med respekt, engagemang och kreativitet skapar grundskoleförvaltningen de bästa förutsättningarna för alla medarbetare. Vi arbetar tillsammans i vårt övergripande uppdrag med att ge alla Malmös 30 000 elever samma möjligheter att lyckas och nå goda resultat i skolan. Gör skillnad tillsammans med 5 500 kollegor och var en del av grundskoleförvaltningens positiva utveckling!



I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrig information
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Malmö kommun

Jobbnummer
5445721


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö kommun: