Granskningshandläggare - 2 tjänster

Länsstyrelsen i Norrbottens län, Landsbygdsenheten / Redovisningsekonomjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Landsbygdsenheten i Luleå

Vill du arbeta på en av länets mest spännande arbetsplatser?

Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett myndighetsutövning, utveckling, förvaltning och samordning av länets olika intressen inom många områden. Det vi gör skapar samhällsnytta, och vi ser till att nationella mål och beslut får genomslag i länet. Vi har stor kunskap och många specialister. Vi kan och förstår Norrbottens olika intressen. Med vår bredd och sakkunskap kan vi göra samlade bedömningar för Norrbottens bästa. Tillsammans gör vi skillnad genom att bidra till en hållbar utveckling.

Som medarbetare på Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter
• möjlighet att bidra till samhällsnytta
• kompetenta och engagerade kollegor
• goda utvecklingsmöjligheter och en hållbar arbetsmiljö
• individanpassade anställningsvillkor, möjlighet till distansarbete och hälsofrämjande aktiviteter

Tjänsten är placerad på Landsbygdsenheten. Enhetens arbete bidrar till att utveckla landsbygden i länet, det handlar om såväl strategiskt arbete som hantering av olika stöd och ersättningar. Vi utgör en viktig finansiär för företag och utvecklingsprojekt på landsbygden, med målet att utveckla lönsamma företag, ökad livsmedelsproduktion och hållbar utveckling på landsbygden. Vi vänder oss främst till företag, organisationer och privatpersoner som verkar inom livsmedelskedjan eller besöksnäringen på landsbygden. Regeringen, Jordbruksverket och andra centrala verk är våra uppdragsgivare. Enheten består idag av drygt 25 personer och ett antal säsongsanställda.

Publiceringsdatum
2023-01-18

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta med
• granskning av slutrapporter, huvudböcker, kvitton, andra verifikat och projekthandlingar
• kontroll hos stödmottagaren av investeringar, redovisningar m.m.
• information och rådgivning i redovisningsfrågor till stödmottagare
• göra besiktningar av genomförda investeringar
• muntlig och skriftlig information till stödsökande och andra aktörer genom t.ex. möten och informationsträffar
• ta fram och sammanställa data för uppföljning och rapportering
• delta i budgetarbete, planering och utvecklingsarbete
• sköta redovisning av Länsstyrelsens egna projekt

Du ansvarar för att ditt arbete håller en hög kvalitet och uppfyller de krav som våra uppdragsgivare ställer. Vårt mål är att hålla en god servicenivå gentemot våra kunder. Arbetet håller ett högt tempo och vi jobbar mot tydliga mål och deadlines. Arbetet utförs delvis på kontoret. Arbetet är förenat med resor inom tjänsten, främst inom länet. Inriktningen av tjänsten kan komma att förändras över tiden beroende på hur Länsstyrelsens och enhetens uppdrag och arbetssätt förändras.

Ansvarsområdena i denna tjänst kan komma att ändras och andra arbetsområden tillkomma, dels för att främja din utveckling men också för att våra uppdrag förändras över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• ekonomisk högskoleutbildning eller för tjänsten relevant utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av gransknings- och redovisningsarbete
• erfarenhet av administrativt arbete och handläggning av ärenden
• förmåga att kommunicera enkelt och begripligt, såväl muntligt som skriftligt
• mycket god datorvana samt goda kunskaper i Microsoft 365
• körkort för personbil

Som person har du lätt för att samarbeta, är noggrann och strukturerad och har förmågan att arbeta målinriktat och under tidspress. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad och har en god social kompetens. Vidare ska du tycka om att arbeta med administration och utredningsarbete. Du är engagerad, lösningsinriktad och bidrar till att utveckla verksamheten och arbetsrutinerna.

Det är en fördel om du har:
• erfarenhet av arbete med EU:s struktur- och investeringsfonder
• kännedom om landsbygdens utmaningar och möjligheter
• erfarenhet av myndighetsarbete och är förtrogen med statlig förvaltning eller annan offentlig verksamhet
• erfarenhet från arbete med liknande uppgifter.

Länsstyrelsen fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då vissa tjänster hos Länsstyrelsen i Norrbotten ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning behöva genomgå en säkerhetsprövning som bland annat innebär samtal och registerkontroll. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. .

ÖVRIGT
Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla.
Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch.

I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-594-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Norrbottens län (org.nr 202100-2478)

Arbetsplats
Länsstyrelsen i Norrbottens län, Landsbygdsenheten

Kontakt
Enhetschef Landsbygdsenheten
Ove Karlsson
ove.karlsson@lansstyrelsen.se
010 - 225 53 20

Jobbnummer
7353226

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Norrbottens län, Landsbygdsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Norrbottens län, Landsbygdsenheten: