Granskare/ utredare av misstänkt felaktiga utbetalningar

Utbetalningsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utbetalningsmyndigheten i Stockholm

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?

Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.

Ansvar och arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en unik chans att bidra i arbetet med att utveckla en helt ny utredningsverksamhet inom staten från grunden.

Avdelningen du kommer att tillhöra ansvarar för myndighetens granskning/utredning av misstänkt felaktiga utbetalningar från välfärdssystemen.

Inledningsvis kommer du bidra i arbetet med att att skapa förutsättningar för en effektiv och rättssäker granskningsfunktion parallellt med att du arbetar med att utreda misstänkt felaktiga utbetalningar från välfärdssystemen.

Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter och innefattar omfattande och komplexa utredningar där du behöver vara skicklig på att planera, inhämta, bearbeta och analysera uppgifter från olika källor samt visualisera och kommunicera en sammanfattande bild av utredningen, men även utredningar av enklare karaktär. Du kommer att arbeta med ett flertal utredningar parallellt. Att driva och delta i ständig metod- och verksamhetsutveckling av granskningsverksamheten kommer ingå i arbetsuppgifterna.

I rollen som granskare arbetar du med kollegor i ett team. Regelbunden dialog och samverkan med andra myndigheter är ett naturligt inslag i arbetet.

Vi söker dig som har
• relevant akademisk utbildning.
• minst 2 års erfarenhet av kvalificerat kontroll-, utrednings- eller tillsynsarbete av välfärdsområdet inom stat, kommun eller region eller motsvarande erfarenhet av arbete mot bedrägerier/AML inom bank- och finanssektorn.
• minst ett års erfarenhet av att arbeta i team.
• erfarenhet av extern samverkan.

Det är meriterande om du även har
• erfarenhet av att bearbeta och analysera större mängder information på ett strukturerat sätt.
• erfarenhet av att ha arbetat med analysverktyg som t.ex. i2, Analyst's Notebook eller motsvarande.

Efterfrågade förmågor och färdigheter
För lyckas i rollen som granskare på Utbetalningsmyndigheten så är du mål- och resultatorienterad, kvalitetsmedveten och har god analysförmåga. Du är också strukturerad, självgående samt har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/29".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Utbetalningsmyndigheten (org.nr 202100-7071)

Arbetsplats
Utbetalningsmyndigheten

Jobbnummer
8789977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Utbetalningsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utbetalningsmyndigheten: