Granngården söker Operativ Inköpare/superuser

Granngården AB Servicekontoret i Malmö / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Servicekontoret i Malmö i Malmö

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 112 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv

Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 800 anställda. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.



Våra kunder kan även handla dygnet runt på granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 800 anställda som omsätter ca 2 miljarder kr. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård. Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser.

Granngården söker just nu operativ inköpare/superuser med passion för varuförsörjning, prognoshantering och prognossystem vårt logistikteam.

Uppdraget inom Granngården:
Som operativ inköpare och superuser ansvarar du för det totala varuflödet inom ditt produkt-/leverantörsområde på logistikavdelningen samt utveckling och genomförande av effektiviseringar framförallt kopplat till vårt prognossystemI tjänsten som operativ inköpare på Granngården ansvarar du för bl.a;

• Planera, utföra och följa upp avrop till vårt centrallager med tillhörande uppgifter såsom avvikelsehantering efter leverans samt på fakturor
• Ansvara för påfyllning av varor till butik
• Följa upp lagernivåer på DC samt i butik
• Tillse att rätt servicenivå upprätthålls enligt de fastställda nyckeltal vi arbetar med
• Analysera, optimera och utveckla orderprocesser samt lagerstyrningsparametrar
• Förse inköpsorganisationen med prognoser och uppföljningsanalyser
• Vara behjälplig i den dagliga driften med djupare analyser i systemet
• Utbilda teamet efter nya releaser och funktioner släppts i systemet
• Vara behjälplig i projekt och arbetsgrupper som berör systemet
• Vara drivande i arbete mot än mer effektiva och optimala arbetssätt som berör prognossystemet


Publiceringsdatum
2018-12-05

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som operativ inköpare/superuser bör du ha:

Eftergymnasial utbildning (min 1 år eller 60 hp), med inriktning mot logistik, lagerstyrning eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetserfarenhet.
God kännedom om försäljning och inköp
Erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Erfarenhet av detaljhandel
Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Axapta Dynamics alt. likvärdiga system
Erfarenhet av att arbeta i prognossystem - föredragsvis Relex
Mycket god kunskap i Excel
Goda kunskaper i Office verktygen
Brinna för logistik och systemutveckling
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är analytisk och detaljorienterad. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina kollegor och samarbetspartners samtidigt som du är positiv, prestigelös och strukturerad. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter. Att du är självgående och ansvarstagande är något vi tar för givet

Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:

Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare


Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dig själv och kollegorna inom vårt koncept.

Information och ansökan:
Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Nadine Olsén (Ansvarig för operativt inköp) nadine.olsen@granngarden.se alternativt per tfn

040-31 32 55



Ansökan sker dock via ansökningslänken nedan.

Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista ansökningsdagen är dock den 181227.

För mer information om Granngården se www.granngarden.se .

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enl avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olof Fransson

Företag
Granngården AB Servicekontoret i Malmö

Adress
Granngården AB Servicekontoret i Malmö
Vattenverksvägen 47
21243 Malmö

Kontorsadress
Vattenverksvägen 47

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Granngården AB Servicekontoret i Malmö varit leverantör

Jobbnummer
4494602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Servicekontoret i Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Servicekontoret i Malmö: