Granngården söker HR-administratör Bemanning/Lön

Granngården AB HR-avdelningen / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB HR-avdelningen i Malmö

Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 egna butiker i Sverige. Under varumärket Nordpost bedriver vi e-handel och postorder mot företag.
Vi är drygt 800 anställda som omsätter ca 2 miljarder kr. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.
Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Publiceringsdatum
2011-05-23

Om tjänsten
Brinner du för området Bemanning/Lön? Tycker du dessutom att det skulle vara spännande att vara med och införa ett nytt bemanningssystem och uppdatera befintliga rutiner kring HR/tid/lön? Då har vi en tjänst för dig!
I höst kommer vi att byta både leverantör och system inom bemanning och lön. Vi behöver därför förstärkning och kommer utöka vår avdelning med en halvtidstjänst. Dina arbetsuppgifter blir bland annat: 
• Ansvara för det dagliga arbetet i Granngårdens bemanningssystem genom att bland annat stödja och utbilda butikschefer, hantera supportärenden och administrera systeminformation.
• Ansvara för den regelbundna kontakten med vår löneleverantör gällande löpande bemannings- och lönefrågor.
• Utveckla rutiner för HR-administration, tex när anställningar startar, förändras och upphör.
• Sköta löpande HR-administration, tex fellistor från löneadministratör, jubilarer, avtalsförsäkringar och tjänstebilar.
Om dig
För att du ska trivas hos oss har du en eftergymnasial bakgrund inom personaladministration (tex KY) eller motsvarande arbetserfarenhet. Du behöver ha arbetat 2-3 år inom bemanning/lön. Du har också mycket goda kunskaper i Excel. Har du även erfarenhet från detaljhandeln och projektadministration är det meriterande.
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har en god servicekänsla. Du gillar detaljer men kan lyfta blicken och förstå helheten. Att du gillar siffror och är intresserad av IT-stöd inom HR är en självklarhet.
Praktiskt om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% med start i mitten av augusti.
Sista ansökningsdag är den 5 juni. Vi arbetar med löpande urval, du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Anna-Karin Mikkelä, HR-specialist, på 040-313215.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Granngården AB HR-avdelningen

Adress
Granngården AB HR-avdelningen
Von Troilsväg 1
20503 Malmö

Jobbnummer
942308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB HR-avdelningen: