Grangården söker controller till Inköp/Sortiment

Granngården AB Inköpsavdelningen / Företagsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Inköpsavdelningen i Malmö

Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 egna butiker samt genom cirka 20 återförsäljare runt om i Sverige.
Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.
Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker.
Granngården söker controller till Inköp/Sortiment  
•        Är du i början av din karriär och har mycket driv, energi och stark analytisk förmåga?
•        Vill du ha en utmanande tjänst där du får arbeta väldigt nära mycket erfarna personer?
•        Gillar du möjligheten att få en bred och intressant tjänst där du kan utveckla din potential?
•        Vill du ha en befattning med stor indirekt påverkan på företagets verksamhet och resultat?
Som Controller Affärsutveckling på Granngården kommer du att löpande stödja företagsledningen och inköpsorganisationen med ingående analyser av försäljning, bruttovinst, rörelsekapital, mm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden
• Analysera och löpande följa upp verksamheten på inköpsområdes- och produktområdesnivå utifrån försäljning, bruttovinst och rörelsekapital
• Göra Ad Hoc-analyser på speciellt sortiment eller tidsperiod
• Följa upp och analysera leverantörsprestationer, t ex priser, prisutveckling, leveranssäkerhet,
bonusutfall osv
• Bygga upp dataunderlag som stöd för analysverktyg
• Ta fram underlag för budget och stötta både inköp och försäljning under budgetprocessen
• Definiera artikel- och varugruppsstruktur
Du samarbetar och har mycket kontakter med företagsledningen, Inköps- och Försäljningsorganisationen samt Ekonomiavdelningen. Du är placerad på huvudkontoret i Malmö och rapporterar till inköpschefen, som sitter med i företagsledningen.
Din bakgrund och personlighet
Du har en gedigen högskoleutbildning i botten, som civilekonom eller liknande, och det är meriterande om du hunnit få 1-2 års arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper kring databaser och i SQL. Detaljhandelserfarenhet är meriterande.
Som person är du affärsinriktad och resultatorienterad. Du tar initiativ och har förmåga att hålla igång flera projekt samtidigt. Du kan arbeta självständigt och är bra på att organisera och prioritera ditt arbete. Dessutom har du en väl utvecklad analytisk förmåga och en stark egen motor som driver dig.
Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Mats Nordin eller Helena Heijmink (040-615 16 00) på Academic Search, som ansvarar för denna rekrytering.

Publiceringsdatum
2010-05-28

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Granngården AB Inköpsavdelningen

Adress
Granngården AB Inköpsavdelningen
Von Troilsväg 1
20503 Malmö

Jobbnummer
663742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Inköpsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Inköpsavdelningen: