GR söker processledare e-arkiv

Göteborgsregionens Kommunalförbund / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgsregionens Kommunalförbund i Göteborg

På GR arbetar cirka 200 kollegor tillsammans för att skapa nytta och mervärde för 13 medlemskommuner. Vi driver utvecklingsprojekt, har myndighetsuppdrag, forskar, ordnar utbildningar och andra mötesplatser, bland mycket annat. I slutändan handlar det om att göra livet bättre för alla som lever och verkar i vår region.

Som anställd på kommunalförbundet är du en viktig del i Göteborgsregionens fortsatta utveckling. Vi arbetar inom flera olika sakområden, vilket innebär att det finns en stor bredd av yrkesroller, verksamheter, erfarenheter och kunskap på GR.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med många engagerade och kunniga kollegor. Här finns stora möjligheter att påverka arbetet, utvecklas med organisationen och göra verklig skillnad.

Läs våra mål- och strategidokument på vår webbplats https://goteborgsregionen.se/styrning

Publiceringsdatum
2024-11-21

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta i en politiskt styrd utvecklingsorganisation där du i en central roll leder och samordnar förvaltningens arbete med att införa elektroniskt arkiv? Då kan processledare e-arkiv på Göteborgsregionens kommunalförbund vara tjänsten för dig!

Göteborgsregionens kommunalförbund är i uppstartsfasen av att införa digital arkivering/e-arkiv. Nu söker vi dig som vill leda och samordna oss i den processen.

Som processledare e-arkiv kommer ditt huvudsakliga fokus att ligga på införandeprocessen, från inventering av verksamhetssystem och behovsanalys till anskaffning av system, införande och uppföljning. Du tar fram en projekt- och tidplan, implementerar ett förändrat arbetssätt samt medverkar i det praktiska genomförandet.

Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt. I uppdraget ingår också arkivläggning, och gallring samt vid behov registrering av allmänna handlingar, nämndadministration eller andra arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen.

Som processledare e-arkiv kommer du att arbeta både självständigt och i team, främst tillsammans med vår registrator/arkivsamordnare, men också med avdelningens andra spetskompetenser inom området.

För rätt person ser vi att vi kan erbjuda en fortsättning hos oss även efter införandet av e-arkiv. Vi är också öppna för sökande som vill arbeta hos oss under en tidsbegränsad period för att endast fokusera på arbetet med införande av e-arkiv.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen har du gedigen erfarenhet av kansliarbete i offentlig verksamhet och goda kunskaper inom arkiv, registrering och ärende- och dokumenthantering. Du har erfarenhet av digitaliseringsprocesser inom området, förståelse för flödesprocesserna i en politiskt styrd organisation och mycket god administrativ förmåga. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av införande av e-arkiv.

Vi söker dig med högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete inom en eller flera av de kanslifunktioner som efterfrågas.

För uppdraget krävs att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska, både skriftligt och muntligt. Du har också goda it-kunskaper och vana av att arbeta i olika verksamhetssystem. På GR använder vi Ciceron för dokument- och ärendehantering samt diarium.

Du har god samarbetsförmåga men kan också jobba självständigt och har vana av att hålla ihop utredningsuppdrag/processer samt förmåga att stödja, strukturera och tydliggöra de olika delarna i en process.

Som person är du serviceinriktad, analytisk, strukturerad och ansvarsfull. Du kan anpassa ditt arbetssätt utifrån vad situationen kräver och har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Att planera aktiviteter och projekt i god tid och arbeta systematiskt och metodiskt är en självklarhet för dig.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi kan komma att påbörja intervjuprocessen innan ansökningstiden har löpt ut, så vänta inte med din ansökan.

GR strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Göteborgsregionen (GR) samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit Offentliga jobb. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

#LI-Hybrid

Läs mer på Göteborgsregionens hemsida: https://goteborgsregionen.se

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C220793".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgsregionens Kommunalförbund (org.nr 222000-0265)

Arbetsplats
Göteborgsregionen (GR)

Kontakt
Avdelningschef Stab och konferens
Malin Ankarhem
malin.ankarhem@goteborgsregionen.se
031-335 5105

Jobbnummer
9024139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgsregionens Kommunalförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgsregionens Kommunalförbund: