Göteborgs konstmuseum söker marknadsförare
Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Kulturförvaltningen i Göteborg Göteborgs konstmuseum, som ingår i Göteborgs Stads kulturförvaltning, har en av Nordens främsta konstsamlingar. Dessa sträcker sig från 1400-talet fram till idag med betydande verk inom nordisk och internationell konst. Bland museets yrkesgrupper finns bland andra intendenter, pedagoger, konservatorer, tekniker och receptionister. Museet med sina djupt engagerade medarbetare arbetar ständigt för att tillgängliggöra bildkonsten och skapa förutsättningar för ökad kunskap och upplevelser i och om museet.
Publiceringsdatum2015-01-08ArbetsuppgifterTa nu chansen att få vara med och marknadsföra en av Sveriges mest besökta kulturinstitutioner! Arbetet innebär ansvar för den externa marknadsföringen av Göteborgs konstmuseums verksamhet gällande museets samling, dess utställningar, programverksamhet samt evenemang. Som marknadsförare kommer du att planera och projektleda kampanjer för museet och i dina arbetsuppgifter ingår även bokning av media, kalendarier och utskick samt beställning av marknadsföringsmaterial.
Du har ansvar för uppdatering och dialog genom museets kanaler på sociala medier och tillsammans med ansvarig informatör kommer du arbeta med underhåll och utveckling av hemsida, pressbearbetning, nyhetsbrev samt mediebevakning. Dessa uppgifter kräver att du har lätt för samarbete samt en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vi vill se sökande som är strategiskt tänkande, drivande och utåtriktade och som på så sätt har en förmåga att hitta nya infallsvinklar och angreppssätt för att kunna bli en viktig del i att föra konstmuseet framåt mot våra mål om ett synligare, tillgängligare och mer profilerat museum.
KvalifikationerFör att passa i rollen som marknadsförare på Göteborgs konstmuseum behöver du ha eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du skall ha dokumenterad erfarenhet utav arbete med marknadsföring, och har du tidigare erfarenhet från arbete inom kultursektorn så är det meriterande.
Du behöver för tjänsten ha kunskap i program som PhotoShop, InDesign samt Illustrator, och då kommunikation och marknadsföring genom sociala medier är en del av arbetet krävs att du har god kunskap om vilka kanaler som är och kan bli aktuella för just konstmuseet att använda.
ÖVRIGT
Utöver möjligheten att få arbeta med en mångsidig verksamhet i en kulturhistorisk miljö mitt i centrala Göteborg erbjuder Kulturförvaltningen i Göteborg även flexibel arbetstid, hälsoförmåner och kontinuerlig kompetensutveckling.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-03-09 , upphör: 2016-08-31 Tjänsten är ett föräldravikariat på 1,5 år.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A443183
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabella Nilsson, Museichef 031-368 35 01
Facklig kontaktPetra Waern, Saco- DIK 031-368 35 22
FöretagGöteborgs stad, Kulturförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Kulturförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 2121009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.