Göteborg: Kundansvarig/Koordinator

Jobbakuten Väst AB / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Koordinerande Kundansvarig



Nu söker vi dig som jobbat med försäkringsrådgivning eller projektledning/processutveckling inom administration och vill utvecklas på ett på internationellt bolag. Detta är en position för dig som utöver din analytiska förmåga, också trivs i en relationsbyggande roll med både kunder och interna samarbetspartners. Som anställd på Mercer kommer du att arbeta i en växande organisation tillsammans med inspirerande kollegor och få möjlighet till snabb utveckling. Anställningen är i Göteborg eller Stockholm.

Publiceringsdatum
2021-12-23

Om tjänsten
Som koordinerande kundansvarig får du direkt börja jobba med några av världens största bolag för att tillsammans dina kollegor försöka lösa deras absolut viktigaste uppgift; ta hand om deras anställda. Din uppgift är bland annat att säkerställa att vi levererar enligt kundernas förväntningar och önskemål. Vi specialiserar oss på Pension & Försäkringsfrågor och våra kunder outsourcar stora delar av sin HR administration och kommunikation gällande detta till oss så vi blir en naturlig del i deras levarens till sina anställda. Till stor del kommer ditt arbete därför att handla om implementation av nya kunder i system, underhåll och utveckling av kundrelationer samt se till att de leveranser vi lovat kunderna sker i linje med deras förväntningar. Du kommer att vara kontaktperson mot vårt interna utvecklingsteam och självständigt driva frågor tillsammans med dem, koordinera kundimplementationer och utveckling. Arbetet innebär kontakt med kunders HR-avdelningar & löneleverantörer, försäkringsbolag samt ytterligare samarbetspartners. Du har inget direkt sälj eller budgetansvar, men ansvarar för leveransen.

Profil
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ansvarstagande, du respekterar deadlines och håller en hög kvalité på allt du gör. Då stor del av arbetet består av internationella kontakter behöver du också vara bekväm med att hålla samtal på engelska och våga ta egna initiativ. Vi tror att du har förmågan att arbeta i högt tempo med många projekt samtidigt samt är nyfiken på våra kunder, teknik och nya lösningar.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet, ditt engagemang och driv, men ser följande som krav:
Relevant akademisk utbildning; ingenjör, IT, ekonomi, matematik, juridik, etc.

• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och framförallt Excel

• Fallenhet för tekniska system

• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

• Starkt meriterande men inte ett krav om du innehar livdiplom och/eller Insursec/Swedsec licens

Hos oss på Mercer Sverige får du möjlighet att påverka företagets verksamhet samt utvecklas professionellt och bli en del av ett team med kompetenta och inspirerande kollegor. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning och med önskad start så snart som möjligt. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.
Om Mercer
Mercer är ett världsledande globalt konsultföretag inom Talent, Health, Retirement och Investments. Vi kan genom vår bredd och specialistkunskap hjälpa våra kunder med utmaningar inom strategi och policyfrågor beträffande löner, förmåner, pensioner, försäkringar och investeringar.
Som global aktör kan vi erbjuda unika gränsöverskridande produkter och tjänster för multinationella företag. Mercer är representerat i 44 länder och har närmare 25.000 medarbetare. Vi är en del av Marsh McLennan Companies, Inc. (MMC) och kan förmedla rådgivning och tjänster tillsammans med våra systerföretag Marsh, Guy Carpenter och Oliver Wyman. I Sverige har Mercer funnits sedan 1992 och idag har vi ca 70 medarbetare vid kontoren i Stockholm och Göteborg. För mer information, besök oss på https://www.se.mercer.com/

Så ansöker du
Du är välkommen att söka tjänsten via länken "Skicka ansökan". Har du några frågor är du välkommen att kontakta Andreas Jansson på Recruitmore, andreas@recruitmore.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jobbakuten Väst AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbakuten Väst AB (org.nr 556622-8846), http://www.recruitmore.se

Arbetsplats
Recruitmore

Jobbnummer
6207835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobbakuten Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobbakuten Väst AB: