Goodyear söker kundtjänstmedarbetare i 3,5 mån

Brain / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Är du ute efter ett socialt jobb med mycket kundkontakt i 3,5 månader?

Goodyear söker kundtjänstmedarbetare

Goodyear är idag ett utav världens största företag. De har sin verksamhet spridd över sex kontinenter med en årlig försäljning på 15 miljarder dollar. Förutom däck av märket Goodyear producerar man även flera andra välkända märken såsom Dunlop, Fulda, Sava och Debica. De affärsenheter som inte producerar däck tillverkar gummiprodukter och polymer för en rad olika marknader inom bilindustrin och andra industriella branscher. Som kundtjänstmedarbetare kommer Du att sitta på Goodyears nordiska huvudkontor, i fräscha lokaler invid Orminge centrum.

Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta med kundtjänst gentemot Goodyears återförsäljare där Du tar emot ordrar, svarar på frågor om debiteringar och krediteringar, tar hand om fakturaärenden, sköter logistikförfrågningar samt ger teknisk information om Goodyears olika produkter. Vid behov fungerar Du som back-up för det norska kundtjänst-teamet vilket medför att Du bör ha en god förståelse för det norska språket. Även om arbetet inte innehåller någon direkt försäljning så ska Du alltid sträva efter att försöka skapa merförsäljning i dina samtal med Goodyears kunder. Arbetet är således socialt och innebär mycket kundkontakt, all administration sker i affärssystemet SAP. Du kommer att arbeta i ett team där ett bra samarbete värderas mycket högt!

Arbetets omfattning: Heltid 8:00-17:00 med 60 min lunch. Uppdraget är tidsbegränsat och pågår tom 1/6.

Kompetenskrav: Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en mycket god förståelse för norska. Vidare är Du en van datoranvändare, meriterande men inte ett krav är kunskaper i SAP.

Arbetslivserfarenhet: Vi ser gärna att Du har arbetat med kundtjänst eller ordermottagning tidigare. Meriterande är även erfarenhet från bil- eller däckbranschen eftersom arbetet kräver viss teknisk kompetens inom dessa områden.

Personliga egenskaper: Du är en glad, framåt och energisk person med en öppen och positiv inställning. Du är social och kommer överens med många olika typer av människor. Du är tillmötesgående och serviceminded samt gillar ett arbete med mycket kundkontakter. Dessutom är Du stresstålig och flexibel som person och tar dig an arbetstoppar vid exempelvis snökaos utan problem.

Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Goodyear söker kundtjänstmedarbetare". Skicka Din ansökan snarast då urval sker löpande. Frågor besvaras av Jenny Sundberg på telefon 08-440 80 68

Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-02-06

Anställningstyp/arbetstider
Heltid 8:00-17:00 med 60 min lunch. Uppdraget är tidsbegränsat och pågår tom 1/6

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: hr_office@brainbemanning.se

Företag
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på http://www.brainbemanning.se

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Jobbnummer
122042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: