Globalt ledande företag söker HR-assistent

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Lilla Edet
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Lilla Edet, Trollhättan, Stenungsund, Ale, Uddevalla eller i hela Sverige

Är du en person som brinner för personal och administration? Vill du arbeta på ett företag där du får möjlighet att lära och utvecklas? Då är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringsstöd kommer du jobba på personalavdelningen där du agerar som en stödjande funktion till dina både erfarna och drivna kollegor. Tillsammans sköter ni alla personalfrågor kring företagets tre avdelningar konvertering, pappmaskin och logistik. Det här är en roll för dig som vill arbeta med varierande uppgifter.

I det dagliga arbetet kommer du:
• Granska ansökningar
• Kalla till intervjuer
• Ha referenstagningar
• Skriva anställningskontrakt
• Koordinera behov och placering av semesterersättare
• Administrativa uppgifter, exempelvis göra checklistor


Om företaget
Vår kund är ett ledande globalt företag som arbetar med stora kunder och har en försäljning i ca 150 länder. Det utvecklar, tillverkar samt säljer produkter och lösningar inom Personal Care. Deras vision strävar dagligen efter att öka välbefinnande genom smarta lösningar inom hygien och hälsa.

Mer information om företaget ges vid intervju.

Din profil
Vår kund söker dig som är lyhörd i ditt sätt att vara mot andra och visar engagemang både i arbete och medmänniskor. För att passa in i rollen som rekryteringsstöd skall du vara lättlärd, ha nära till skratt och ett analytiskt tänkande.

Skallkrav:
• Universitet/Högskoleexamen inom personal
• Goda administrativa kunskaper
• Kunskaper inom Excell
• Svenska

Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom rekrytering och kunskaper inom SAP HR.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Ort: Lilla Edet
Start: Omgående
Arbetstider: Kontorstider med flex

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2018-01-11

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-12
Ange följande referens när du ansöker: 14594
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kaiser anna.kaiser@framtiden.com 0722-100 369

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3898477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: