Global Service Desk Communication Support

Modis Sweden AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Global Service Desk Communication Support

Vill du vara med och utveckla medarbetares arbetssätt och förståelse för IT? Vår kund söker nu efter dig med ett brinnande intresse för intern kommunikation och IT. Har du ett starkt driv, stor nyfikenhet och en vilja att utveckla andra? Då kan rollen som Global Service Desk Communication Support vara ditt nästa steg i karriären!

Publiceringsdatum
2019-04-17

Om tjänsten
Vi söker nu efter dig som vill ta dig an en roll där utveckling av medarbetare står i fokus. I rollen som Global Service Desk Communication Support kommer du att jobba globalt och arbeta med att effektivisera och förenkla tillgången till information som rör IT relaterade system. Din roll innebär att du framförallt kommer att avlasta företagets Global Service Desk Communication Specialist och tillsammans kommer ni ansvara för att analysera behov i verksamheten, arbeta strategiskt med kommunikation samt skapa pedagogiskt och intresseväckande material som beskriver IT-miljön för organisationen.
Vi tror såklart att du är en person som vågar utmana med nya idéer och att du samtidigt är en riktigt vass kommunikatör. I utbyte får du en driven chef som brinner för den interna kommunikationen och som gärna utmanar dig tillbaka så att du ständigt utvecklas och blir bättre i din roll!
Detta är ett konsultuppdrag. Uppdraget kommer inledningsvis att sträcka sig sex månader framåt. Beroende på hur samarbetet fungerar mellan alla parter samt hur behovet utvecklar sig finns det chans till ett längre samarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk Communication Support kommer du arbeta proaktivt för att se till att all IT-relaterad information kommuniceras på ett bra sätt ut till verksamheten. Du kommer att arbeta för att information är korrekt, relevant och målgruppsanpassad. Du kommer i första hand arbeta mot slutanvändaren och du kommer även jobba med att analysera verksamhetsbehov och avgöra vilka artiklar och förfrågningar ni behöver arbeta med. Utöver detta kommer du också vara involverad i ett par större strategiska projekt som sträcker sig över en längre tid. Ett projekt som du exempelvis kommer vara delaktig i implementeringen av Office 365 vilket innebär en stor övergång från klient till cloudlösningar.

Du kommer till exempel att:

* Vara en del av företagets strategiska arbete med intern kommunikation genom att koordinera frågor som rör IT system.
* Skapa och underhålla artiklar som ska vägleda medarbetare i sitt daglig arbete.
* Säkerställa att den kommunikation som kommer från Service Desk är anpassad och stämmer överens med företagets policies och regler.
* Analysera verksamhetsbehov och lyfta vidare dem till kommunikationsgruppen.

Tjänsten passar dig som är relationsorienterad och drivs av tanken att på en operativ och strategisk nivå kunna sprida kunskap inom en stor Global organisation. Vi ser också att du brinner för kombinationen av IT och kommunikation samt att du på ett långsiktigt och lösningsorienterat sätt tycker det är roligt att lösa problem och utveckla andra. Rent tekniskt ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med IT system men att du kan se tekniska problem utifrån ett helikopterperspektiv.

Vi söker dig som

* Har en stark kommunikativ förmåga både verbalt och i skrift. Vi ser också att du på ett enkelt sätt kan sammanfatta komplexa IT problem och därigenom göra det förståeligt för andra.
* Har flytande kunskaper i engelska och svenska.
* Har ett starkt IT-intresse och en stor nyfikenhet för IT- och kommunikationsområdet.
* Har sedan tidigare arbetat med Office 365.
* Har erfarenhet av att arbeta inom Service Desk där du har arbetat proaktivt för att utveckla användares förståelse för IT.

Det är meriterande om du...

* Har jobbat med ServiceNow.
* Har erfarenhet av att arbeta med intern kommunikation.
* Har erfarenhet av att arbeta i större projekt.

Som person är du nyfiken, driven och analytisk. Du har mycket kraft, kan driva dina projekt framåt och kommer gärna med egna idéer och vågar prova nya saker! Du räds inte av en utmaning och växer med ansvar. Vidare är du en duktig teamplayer och har förmåga att interagera och förstå andra människor. Slutligen ser vi att du har ett organiserat och strukturerat arbetssätt där du inte låter någonting falla mellan stolarna.

ÖVRIG INFORMATION
• Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Placering: Nacka

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dario Villaman

Företag
Modis Sweden AB

Adress
Modis Sweden AB
Hamngatan 13
11146 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 13

Jobbnummer
4739306

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Modis Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Modis Sweden AB: