Global Online Strategy, Sales and Service Manager

Ogunsen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen i Stockholm, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Ogunsen erbjuder en helhetslösning - konsultförmedling och rekrytering till chefsbefattningar och tyngre specialister. Sedan 2008 har vi framgångsrikt tillsatt tjänster inom områdena Ekonomi/Finans/Försäkring samt IT/Engineering och vårt erbjudande innefattar tre områden: Interim Management, Rekrytering/Search samt Second Opinion. Engagemang, Effektivitet och Långsiktighet - dessa tre ledord beskriver hur vi arbetar och förhåller oss till våra kunder och kandidater. Läs mer om oss på www.ogunsen.se
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi en Global Online Strategy, Sales and Service Manager till ett internationellt bolag inom telekomsektorn.
Som Global Online Strategy, Sales and Service Manager hos vår kund kommer den huvudsakliga arbetsuppgiften vara att utveckla och implementera företagets strategiska vision och målsättning för onlineförsäljning och service genom att utveckla kundnöjdheten och effektivisera kostnaderna inom ramen för onlineförsäljning.
Enheten som du tillhör kommer att driva säljrelaterade strategier för B2C och B2B, leverera högsta möjliga kund- och varumärkesnöjdhet vid all typ av försäljning med gemensamma aktiviteter och processer. Du kommer vara med och utveckla ett starkt internationellt team med arbete mot den nordiska och baltiska marknaden.
Du kommer att få möjlighet att arbeta i team och med internationella kollegor i en inspirerande miljö. Ditt arbete bedrivs genom ett nätverk av lokala onlinechefer. Rollen kräver att du har möjlighet att resa då du kommer arbeta med kollegor i många olika positioner i olika länder för att hitta ett gemensamt arbetssätt. Du kommer vara kravställare gentemot den interna IT-avdelningen och det kräver en viss teknisk kunnighet.
Vem är du?
• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
• Du har försäljning och marknadsföringserfarenhet
• Du har en förståelse för kundprocesser.
• Du har god inblick i onlineförsäljning och/eller selfservice för kunder online.
• Du har erfarenhet av komplex projektledning gärna inom webbprojekt med säljfokus eller så har du tidigare arbetat som konsult inom onlinesatsningar utifrån kommersiellt fokus.
Som person är du driven, kommunikativ och besitter en förmåga att skapa resultat. Du är ansvarstagande, flexibel och har en hög arbetskapacitet. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och kan möta de utmaningar som finns inom en snabbrörlig bransch. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i såväl tal som skrift. Vidare ser vi att du är ödmjuk i ditt sätt och har en positiv attityd.
Din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så du är välkommen med din ansökan snarast. Sök tjänsten genom att gå in på vår hemsida, klicka på uppdrag och sök via annonsen. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotte Brasch, 08-410 252 84 eller Louise Poltoft 08-410 252 82 på Ogunsen Search & Selection (www.ogunsen.se).

Publiceringsdatum
2011-06-01

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Louise Poltoft, +46 8-41025282

Företag
Ogunsen

Adress
Ogunsen
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
951018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen: