Global Mobility-koordinator

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna fortsätter att växa både på huvudkontoret i Stockholm och på våra kontor i Tyskland, Nederländerna, Norge, Finland och Israel. Vår internationella expansion innebär att många av våra medarbetare - Klarnauter - rör sig över landsgränserna för både kortare och längre uppdrag. Din insats kommer att vara starkt bidragande för att vi ska kunna fortsätta bygga framgång på Klarnas marknader över hela världen.
Du ansvarar för alla frågor kring medarbetarnas rörlighet mellan Klarnas olika kontor, där ditt arbetsområde spänner över såväl operativa som strategiska frågor. Ditt huvudfokus är att hjälpa Klarnas medarbetare som ska flytta, eller har flyttat, mellan eller till något av våra verksamhetsländer. Frågorna du arbetar med rör bl.a. arbetstillståndsärenden och socialförsäkringsfrågor, innehållet i Klarnas förmånspaket och hjälp med att hitta bostad. Du lotsar i frågor som rör kulturträning och språkundervisning. Då vi samarbetar med externa leverantörer av tjänster kopplade till Global Mobility kommer du att projektleda dessa ärenden från Klarnas sida och se till att alla Klarnauter får de bästa förutsättningar för att trivas och prestera i det nya landet.
Du ansvarar också för att skapa och uppdatera Klarnas strategier och policies inom Global Mobility. Du är ansvarig HR-samordnare när Klarna öppnar kontor i nya länder. Du ser till att det finns färdiga förmånspaket, att avtalen är korrekta utifrån ett compliance-perspektiv samt att Klarnas kultur genomsyrar expansionsprocessen genom att du utbildar och agerar bollplank till de medarbetare och ledare som etablerar det nya kontoret.
Du arbetar nära teamet på HR, som idag består av 15 personer, och rapporterar till HR-chefen på huvudkontoret.
Du har ett stort intresse för människor, kulturer och affärsmannaskap och du dras till miljöer där du får vara med och bygga något utan att all struktur är satt från början.
Du har en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande och du har arbetat några år efter din examen, förmodligen i en internationellt miljö, gärna i ett tillväxtbolag. Du talar och skriver engelska flytande. Kunskaper i andra stora europeiska språk är meriterande.
Att du är driven och nytänkande ser vi som självklart. Du är också bra på att skapa långvariga och goda relationer både i och utanför organisationen.

Publiceringsdatum
2011-10-11

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikael Bäckström, +46-700-012963

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
1051355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: