Global mobility / assistent!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du internationell erfarenhet och är duktig på administration? Då har vi ett passande uppdrag för dig som vill jobba på en HR-avdelning!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ingå i en grupp kallad HR International mobility om 6 personer hos vår kund inom telecombranschen i Kista. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att hjälpa dem som kommer till Sverige på uppdrag med praktiska saker, både högt och lågt, såsom uppehållstillstånd, skattefrågor och försäkringsärenden. Du har mycket kontakter med interna chefer för att hjälpa till med regelverk och ser till att lagar och regler efterlevs. Det är många olika processer att laborera med parallellt där nya frågeställningar dyker upp dagligen! Du kommer givetvis ha många kontakter både på svenska och engelska. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår under en föräldraledighet fram till augusti 2016.
Vem trivs här?
Du som har en akademisk högskoleutbildning med erfarenhet av internationell mobilitet tidigare kommer snabbt att komma in i arbetsuppgifterna. Kunskap kring pensions- försäkrings- och skattefrågor underlättar för dig i denna roll. Då tjänsten är serviceinriktad med många olika kontakter krävs det att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Tjänsten innehåller också mycket administration samtidigt som du håller flera olika processer parallellt vilket gör att du behöver vara noggrann med hög analysförmåga för att lösa de många olika frågeställningar som dyker upp. Ett intresse för skattefrågor och/eller migrationsfrågor är meriterande.
Vad erbjuder vi?
Ett spännande uppdrag där du aldrig blir fullärd!
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2015-02-13Arbetstider och omfattningHeltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-12
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElinor Eliasson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Isafjordsgatan 30C
16440 KISTA
KontorsadressIsafjordsgatan 30C
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2166866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.