Global Management Coordinator till globalt företag inom fordon!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en driven chefsassistent med flera års erfarenhet av att arbeta nära företagets VP och ledningsgrupp? Är du redo för nästa steg i karriären och intresserad av att jobba i en internationell miljö inom fordonsindustrin i en roll där du får möjlighet till utveckling och mycket eget ansvar? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2017-04-18

Om tjänsten
I din roll som Global Management Coordinator kommer du att supportera Vice President och ledningsgruppen på avdelningen Product Quality and Technical Service Europe & Latin America. Som assistent kommer du att fungera som chefernas högra hand och avlasta med administrativa uppgifter för hela avdelningen. Utöver att agera som ett chefsstöd kommer du fungera som en länk mellan slutkund, marknadsföretag och interna parter och intressenter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Planera, dokumentera och följa upp information och diskussioner från ledningsgruppsmöten
• Ta fram och följa upp strategiska planer, inklusive KPI:er och PI:s.
• Vara ansvarig för att driva kort- och långsiktiga strategiska genomföranden framtagna av ledningsgruppen
• Planera och koordinera månatliga rapporter
• Kalenderhantering
• Mötesadministration
• Resebokningar
• Övrig administrativ support

Vidare kommer du arbeta i ett högt tempo samt få chansen att driva och påverka din arbetsroll i önskad riktning. Din roll kommer att vara flexibel och ställer krav på att kunna prioritera, koordinera och strukturera ditt arbete i en handelslik vardag samt hantera ad hoc uppgifter. För dig som är driven och lösningsorienterad kommer rollen att innebära en unik möjlighet att ta nästa steg i karriären.

Uppdraget startar i början av april och kommer initialt att pågå under ett år med god chans till fortsättning för rätt person. Företaget är en av de stora aktörerna inom fordonsindustrin med placering i Lundby. Tjänsten är på heltid, dagtid.

Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av liknande arbete. Har du tidigare arbetat i en assisterande roll nära företagets VP och ledningsgruppen kommer du snabbt in i dina nya arbetsuppgifter. Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av att arbeta inom produktutveckling eller eftermarknad. Vidare har du god administrativ förmåga och är van vid att hantera olika IT-system. Har du tidigare arbetat i fordonsspecifika system så som Teamplace, EBD och Phoenix är det ett plus men inget krav. Kunskap i MS Office så som Excel och PowerPoint samt Outlook kommer att ta dig långt. Då företaget är internationellt och du kommer arbeta på en avdelning som arbetar globalt sker all dokumentation och kommunikation på engelska, vilket ställer krav på att du talar och skriver engelska flytande.

Det här är en tjänst för dig som är ambitiös och som trivs i en roll med fokus på administrativa uppgifter. Du är självgående, initiativrik och proaktiv i ditt sätt att arbeta samt förtroendeingivande med hög integritet. För att lyckas i rollen är du en ambitiös, flexibel och handlingskraftig person som hugger tag i de saker som behöver göras. Vidare trivs du i en stimulerande och utmanande miljö med mycket eget ansvar.

Rollen förutsätter att du är en social och positiv person med en förmåga att kommunicera med personer på olika nivåer. Som assistent är det också viktigt att du är strukturerad och noggrann samt är van vid att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt.

Viktigt för tjänsten är:
• 6-10 års erfarenhet av arbete som chefsassistent i en global miljö
• Erfarenhet av arbete inom produktutveckling eller eftermarknad
• Flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Global Management Coordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Tjänsten skall tillsättas omgående och pågår inledningsvis fram till 31 mars 2018, med god chans till fortsättning för rätt person då behovet är löpande.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på telefon 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3444642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: