Global Helpdesk / Support Technician

Roxtec International AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Roxtec International AB i Karlskrona

Roxtec är världsledande inom utveckling och tillverkning av modulbaserade tätningslösningar för kabel- och rörgenomföringar. Vårt flexibla system används inom allt från energibranschen till varvsindustrin för att skydda liv och tillgångar från riskfaktorer som eld, gas och vatten. Roxtec är en snabbväxande koncern som servar kunder på mer än 80 marknader genom dotterbolag och lokala distributörer. Läs mer på www.roxtec.com.

TJÄNSTEN
Roxtec IT arbetar med drift och support för koncernens samtliga 27 bolag världen över. Avdelningen har sin bas vid huvudkontoret i Karlskrona, varifrån systemen driftas och utvecklas. Det gäller allt från affärssystem till webb- och specialapplikationer. Roxtec IT jobbar i en modern miljö och använder en mix av open source och Microsoftbaserade produkter.

Nu söker vi dig som med stort engagemang och användarfokus vill arbeta med oss i vår globala IT-organisation. Som person är du positiv och serviceinriktad och du har ett genuint intresse för IT. Du har en god mix av analytisk förmåga och tycker om att sätta dig in i och lösa IT-problem samtidigt som du är pedagogisk och kan fokusera på användaren. Du är driven, tar gärna egna initiativ och tar ett ägandeskap för dina uppgifter. Att arbeta enskilt såväl som i grupp känns naturligt för dig.
Som Global Helpdesk/Support technician kommer du att arbeta med användarsupport, behörighetsadministration, installation, konfiguration och felsökning av datorer och kringutrustning. Du blir en del av vår globala supportorganisation som hjälper och servar våra användare världen över.


Publiceringsdatum
2018-08-16

Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom IT
Mycket god datorvana och ett par års erfarenhet av supportarbete
Erfarenhet av Microsofts klientoperativ (Windows 10) samt Officesviten
Grundläggande kunskap om nätverk och datakommunikation
Goda kunskaper i engelska
Kunskaper inom ett eller flera områden är meriterande:

Microsoft Active Directory
Microsoft SCCM
Office365
Microsoft Server
ITIL eller liknande processkunskap
Snabbhet, enkelhet och flexibilitet är viktiga ledord hos oss på Roxtec och dessa bör kännas naturliga även för dig.

Tjänsten är vid huvudkontoret i Karlskrona och i rollen ingår resor.

ANSÖKAN
Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Henrik Jakhammer, Global Support Manager, +46 455 38 33 06, eller Victoria Mattisson, HR Business Partner, +46 455 38 33 30.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2018-09-07.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100 %, Tillträde enligt överenskommelse -

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-07
Ange följande referens när du ansöker: SE18-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Roxtec International AB

Adress
Roxtec International AB
Rombvägen 2
37123 Karlskrona

Kontorsadress
Rombvägen 2

Jobbnummer
4294084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Roxtec International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Roxtec International AB: