Global Helpdesk medarbetare

Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Global Helpdesk medarbetare" (publicerad 2016-02-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

JobQuest söker för kunds räkning en helpdesk medarbetare till deras Globala IT-supportavdelning.

Du kommer att ansvara för att registrera och kategorisera såväl incidenter som beställningar för de du supporterar. Din avdelning har höga rättigheter i de flesta system och du kommer att förväntas lösa de flesta frågorna vid första kontakt. Detta kan ske genom antingen telefon, e-mail, chat eller ibland genom personlig kontakt. Till din hjälp har du en kunskapsdatabas samt dina egna eller dina kollegers kunskaper.

Du kommer arbeta i en global support-team som arbetar 24/7, arbetet är fördelat på 2-skift

Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.

Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-01-11 t.o.m 2016-06-30 med möjlighet till förlängning

Din Profil:

Som person bör du vara serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT / supportorganisation. Du jobbar med ständiga förbättringar. Du värdesätter eget ansvar och rak kommunikation. Du trivs med att arbeta i en global roll, med många olika kontakter.

Vi tror även att du uppfyller följande önskemål:

• Minst 1års Erfarenhet av IT-support/Helpdesk
• Genuint IT-intresse
• Mycket goda kunskaper inom Windows 7
• Kunskaper om administration i Active Directory
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Kunskap om ITIL-processer

Din ansökan:

Ansök så snart som möjligt, men senast den 28 December via vår CV databas på www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen

Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan en arbetsintervju är aktuellt)

Vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten, kan du kontakta oss på e-post kontakt@jobquest.se

Som konsult på JobQuest erbjuds du:

Kollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens avtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Dedikerad konsultchef: Som anställd på JobQuest får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Om Jobquest:

JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat. Vår målsättning är att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Just därför är det så viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat. JobQuest följer självklart de gällande kollektivavtalen inom Almega Bemanningsföretagen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2015-11-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-28
Ange följande referens när du ansöker: 10403
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
JobQuest

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Mörbyvägen 1
15535 Nykvarn

Kontorsadress
Mörbyvägen 1 15535 Nykvarn

Jobbnummer
2534257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

         

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: