Glad Och Positiv Ekonomiadministratör

Olivia Personlig Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige

Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.

Har du erfarenhet inom ekonomi och administration och söker en trygg, administrativ roll i ett medelstort bolag i ett trevligt och positivt team

OM TJÄNSTEN
Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent/administratör då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar. Vi arbetar på ett litet kontor i Åkersberga där vi delar lokaler med en av våra 10 assistansverksamheter, Olivia Norrort. Tjänsten avser deltid 80% med ev möjlighet till heltid. 6 månaders provanställning.

ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med;
Fakturering
Ansvar för kundreskontran, kundinbetalningar och påminnelser
Utläggshantering, granskning av underlag, bedömning om eventuell förmånsbeskattning Kontering/bokföring av utlägg samt övriga huvudbokstransaktioner
Avstämning bankkonton
Back-up för leverantörsfakturahantering i Medius Flow
Diverse övriga administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
Är gymnasieekonom eller motsvarande och har tidigare administrativ erfarenhet av att arbeta med fakturering, bokföring samt utläggsredovisning. En fördel är om du har kunskap om Skatteverkets regler kring utlägg och förmånsbeskattning.
Som person är du; Noggrann, strukturerad, ansvarstagande och flexibel. Du har en positiv attityd, gillar att samarbeta och har lätt för att kommunicera då tjänsten innebär en hel del kontakt med medarbetarna på verksamhetskontoren ute i landet. Du trivs på ett mindre kontor där gemenskap, hjälpsamhet och öppenhet är viktiga för arbetsklimatet.

Kontaktperson: Ylva Jonsson, ekonomichef
Mail: ylva.jonsson@olivia.se
Telefonnummer: 073-5206627

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-19

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Jonsson 073-5206627

Företag
Olivia Personlig Assistans AB

Adress
Olivia Personlig Assistans AB
Stationsvägen 16
18450 Åkersberga

Kontorsadress
Stationsvägen 16 18450 Åkersberga

Jobbnummer
4095370

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Olivia Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Olivia Personlig Assistans AB: