GIS-ingenjör/kartingenjör

Ulricehamns kommun / GIS-jobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gis-jobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun i Ulricehamn

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Miljö och samhällsbyggnad består av fyra enheter; miljö-, bygg-, plan- samt exploateringsenheten. Du kommer tillhöra oss på planenheten som består av ett flertal funktioner, däribland kart- och mätfunktionen, planläggning och översiktlig planering. Idag finns inom kart- och mätfunktionen en GIS-ingenjör och fyra kart- och mättekniker. Vi har under de senaste åren ökat i antal för att kunna utveckla våra tjänster och förbättra servicen, detta vill vi att du som är driven skall bli en del av.



Publiceringsdatum
2021-12-08

Arbetsuppgifter
I din roll som GIS-ingenjör/kartingenjör kommer du att arbeta brett inom processen kartframställning och GIS. Detta innebär både uppgifter i framtagandet av kartunderlag i bygglovsprocessen samt delar som rör kommunens egna GIS- system. Kartuppdragen handlar om att samla information och sköta en smidig och snabb leverans till våra kunder.
Arbetsuppgifterna inom GIS är mycket varierande med stort fokus på att ta fram anpassade webbaserade kartprodukter och tjänster för att öka användningen och nyttan av GIS. För oss är det viktigt att du gillar interna och externa kontakter, allt för att vi skall producera den bästa upplevelsen och produkten till kunderna. Beroende på din bakgrund och tidigare erfarenheter kan arbetsuppgifterna komma att anpassas.



Kvalifikationer
Du som söker är utbildad GIS-ingenjör, kartingenjör/tekniker eller innehar annan motsvarande utbildning eller erfarenhet för att på ett bra sätt hantera yrkesrollen.
Du behöver ha goda kunskaper av Geosecma for ArcGIS och gärna några års arbetserfarenhet inom yrkesområdet.
Du ska kunna använda dig av Office-paketet, och kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. B-körkort är också ett krav för tjänsten.

Erfarenhet av system som ArcGIS Online/Enterprise och FME är meriterande, så även adressättning i LINA eller BAL.

Du har ett starkt service-, kvalitets- och kundfokus genom hela arbetsprocessen. Du har ett problemlösande förhållningssätt med fokus på lösningen istället för problemet i ditt arbete och till olika situationer som uppstår.
Du arbetar strukturerat och är nyfiken, tar egna initiativ till förbättringar och tar ansvar för din uppgift. I ditt bemötande är du ödmjuk, uppmärksam och tillmötesgående. Du samarbetar bra med andra, lyssnar och kommunicerar och antar nya utmaningar på ett konstruktivt sätt.


ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, upphör: 2022-02-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ulricehamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1075388".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579)

Kontakt
Planchef
Kjell Jonsson
kjell.jonsson@ulricehamn.se
0321-595042

Jobbnummer
6161272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun: