Gillar du ekonomi och HR? Vill du arbeta deltid i en internation

BIC Nordic AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BIC Nordic AB i Göteborg

BIC® products are known and appreciated worldwide for its quality, affordability and ease of use. The ballpoint pen, the pocket lighter, the one-piece shaver are all part of the daily lives of millions of consumers. These products make BIC® one of the best known international brands. For more information about the company please visit www.bicworld.com.
I samarbete med Bic Nordic AB letar vi efter dig som söker en långsiktig deltidstjänst i ett framgångsrikt internationellt bolag. Företaget består av cirka 25 medarbetare som alla har en stark teamkänsla och stort engagemang.
Tjänsten är på deltid och företaget ser gärna att du kan arbeta varje dag. 
Leverantörsreskontra, HR och övrig administration
Tjänsten innebär, att inom ekonomi och HR, fungera som support till Finance Manager och Financial Controller samt ta hand om övrig kontorsadministration.
• ansvar för enklare uppgifter kring leverantörsreskontra
• registrering av nya leverantörer och kreditupplysningar av kunder
• hantering av fakturor, påminnelser och betalningar
• kontakt med kollegor hos Accounts Payable Department vid huvudkontoret i Paris
• involverad vid nyanställningar och anställningsavslut
• utformning av introduktions- och semesterscheman
• ansvar för företagsbilar, nycklar och telefoner/IT
• viss månadsrapportering till HR-chef vid huvudkontoret
• övriga administrativa uppgifter består av att koordinera och planera möten
• sammanställa månadsbrev
• ansvara för kontorsmaterial
• hotellbokningar samt övrig kontorsadministration
Framöver kan det även bli aktuellt att stötta General Manager i dennes arbete.
Pålitlighet, engagemang och språk
Du kommer att ta del av intern konfidentiell information och det är därför viktigt med hög trovärdighet. Vi ser även att du behärskar engelska i tal och skrift samt har administrativ erfarenhet. Meriterande är erfarenhet av leverantörsreskontra. Du ska ha förmågan att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och även vara handlingskraftig och engagerad i ditt arbete. Har du kunskaper i franska finns det möjlighet att utnyttja språket i ditt arbete. 
Välkommen med din ansökan till oss!
I denna rekrytering samarbetar Bic Nordic AB med SJR. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Karin Fors 031-333 54 75 eller rekryteringskonsult Maria Kjellberg på 031-333 54 77.

Publiceringsdatum
2011-11-25

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Bic Nordic AB

Adress
Bic Nordic AB
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1090408

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BIC Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BIC Nordic AB: