Gigaset söker produkt- & serviceansvarig
Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Gigaset
Gigaset är ett tyskt telekombolag som verkar i 69 länder, där deras konsumentprodukter är marknadsledande i Norden. Bolaget har sin tillverkning i Tyskland där fokus är på hög kvalité, design och innovativa konsumentprodukter.
Om jobbet
Som produkt -och serviceansvarig för Gigaset kommer du arbeta i en samordnade roll. Detta innebär att du kommer vara ansvarig för ett 20-tal produkter mot den nordiska marknaden, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara till största del administrativa. Som produktansvarig kommer du ha ansvar för att testa och verifiera textmanualer och användargränssnittet för nylanserade produkter, beställa produkter som är specialanpassade efter den nordiska marknaden, vara i ständig kontakt med både tekniskasupportavdelningen i Danmark och produktteamet i Tyskland, agera stöd till sälj- och marknadsavdelningen, sammanställa information om produktnyheter såsom exempelvis priser och in och utfasning av produkter, skapa underlag för nya produkter och supporta kunder vid behov. Medan du i rollen som serviceansvarig, kommer ansvara för att få sköta den dagliga administrationen såsom; rapportera serviceärenden, arbeta i olika webbverktyg och databaser, sammanställa rapporter i Excel och analysera kostnaderna för serviceärenden, utveckla servicerutiner, sammanställa och bevaka kostnaderna för eftermarknaden.
Möjligheter
Gigaset är i en expansiv fas där nya produktplattformar håller på att utvecklas, vilket ger dig möjlighet att växa med och utvecklas din roll i öppen och dynamisk miljö.
Publiceringsdatum2013-10-01KvalifikationerVi söker dig som är driven, ambitiös och ansvarstagande, gärna med ett intresse för teknik. Du ska ha någon eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet. Då koncernspråket är engelska, så är det krav att du talar och skriver engelska flytande. Du ska ha god datavana och ha goda kunskaper i Excel med sammanställning av data.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Du kommer vara anställd som konsult hos Hero och har möjligheten att bli överrekryterad till Gigaset. Tjänsten är på heltid. Du kommer arbeta under kontorstid, med förmånen att vid behov arbeta hemifrån.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Ninwa Youssef på telefon 08-400 25 860
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagHERO AB
AdressHERO AB
Liljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
11763 STOCKHOLM
KontorsadressLiljeholmstorget 7 (Hiss B, Plan 5)
STOCKHOLM
Jobbnummer 1666458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.