Generalister HR och Ekonomi

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Referens: 014981-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Till Verksamhetsstöd och verksamhetsområde Helpdesk i Östersund
Generalister HR och Ekonomi
6 tidsbegränsade anställningar, 4 med inriktning Ekonomi och 2 med inriktning HR och lön.
Avdelningen Verksamhetsstöd är Försäkringskassan rikstäckande serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Den består av sju verksamhetsområden varav ett är Helpdesk & Utveckling som nu har behov av ett antal Generalister med inriktning Ekonomi eller Personal. Verksamhetsstöds verksamhetsidé är att skapa mervärde för myndighetens kärnverksamhet genom att tillhandahålla och systematiskt vidareutveckla kvalitativa och effektiva stödtjänster. Verksamhetsstöd Helpdesk är en del av Försäkringskassans helpdesk som via telefon erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten en möjlighet att snabbt kunna få svar på Ekonomi/HR/Löne-frågor.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som HR-generalist arbetar du i Verksamhetsstöds Helpdesk med att besvara frågor samt informera inom HR- och löneområdet via telefon och e-post samt även support och utbildning i våra HR-applikationer, kompetenshanteringsystem m.m. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Som Ekonomi-Generalist består ditt arbete i att ta emot, besvara eller vidarebefordra ärenden inom ekonomiområdet exempelvis inbetalningar/returer, kundfaktureringar och tidsredovisning, via telefon och e-post samt deltar i alla de dagliga arbetsuppgifterna som finns inom Verksamhetsstöd Helpdesk. Du arbetar också med support och utbildning i våra HR-applikationer. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Att delta i projekt- och arbetsgrupper inom olika områden är också en del i arbetet. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-03-03

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning inom personal- eller ekonomiområdet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete särskilt inom en större organisation eller myndighet. För att lyckas i ditt arbete som Generalist är det viktigt att du är produktions- och serviceinriktad samt har god kunskap inom hela HR-området eller Ekonomiområdet. Du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa den information du vill förmedla efter mottagaren och situationen.
Du förväntas vara insatt i de förändringar som sker inom Ekonomi eller Personal-området på Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten och hålla dig informerad om de frågeställningar inom myndigheterna som kan påverka förutsättningarna inom Ekonomi/Personal-området.
Du som person har en mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners. Du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är flexibel och har förmåga att se helheten såväl som att kunna sätta in detaljer i sitt sammanhang. I arbetet visar du mycket gott omdöme. Du bidrar gärna med idéer och nya angreppsätt, samtidigt som du följer fattade beslut.

Övrig information
Samtliga anställningarna är tidsbegränsade t.o.m 2011-12-31 med tillträde omgående. Arbetstiden är schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon, e-post och ärendehanteringsystemet ARS.
Mer information
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Lina Bardosen, tel. 010-113 70 71. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-Specialist Gunilla Dahlin-Mattsson 010-118 81 85 eller HR-Specialist Karin Karlsson 010-116 90 37. Fackliga representanter för SACO-S FK är Rita Lundström Koskinen, för ST-FK Sven Graff, tel. 010-113 71 50 och för SEKO-FK Ebrima Dibba, tel. 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 014981-2011 senast den 20 mars 2011.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
866697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: