GD -assistent till Musikverket

Boardtalk / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Boardtalk i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Musikverket har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska också bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv. I Musikverket ingår Musikplattformen, Arkiv och bibliotek (inklusive Caprice Records), Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, administrativ stab och kommunikationsstab.

Musikverket är en jämställdhetsintegrerad myndighet med ett jämställdhets- och normkritiskt perspektiv i hela sin verksamhet.

GD-assistenten arbetar på generaldirektörens direkta uppdrag med administrativt stöd och planering. Arbetsuppgifterna spänner över ett brett fält inom Musikverkets verksamhetsområde. Tjänsten är placerad på kontoret i det nyrenoverade Scenkonstmuseet på Sibyllegatan.

Arbetet

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Koordinering och planering.
• Rese- och mötesarrangemang.
• Helhetsansvar för GD:s kalender och planering av chefstid.
• Upprättande av protokoll och bevakning av ärenden.
• Samordning av remissarbete och kommunikation med departement och andra myndigheter.
• Administration av ledningsgruppens och Insynsrådets arbete.
• Dokumenthantering och diarieföring.
• Värdegrundsarbete i form av koordinering av myndighetens jämställdhets-, tillgänglighets-, mångfalds-, och integrationsarbete.

Publiceringsdatum
2016-03-14

Profil
Musikverket arbetar med ett medborgarperspektiv, därför vill vi ha medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi söker dig som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Dokumenterade kunskaps- och erfarenhetskrav:

• Lägst gymnasieexamen.
• Väl dokumenterad erfarenhet från arbete i statlig förvaltning - kunskap om lagar, regler och avtal som styr verksamheten.
• Stor vana att arbeta med kommunikation/informationshantering.
• Synnerligen goda språkkunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska.
• Van användare av MS Office.
• Van användare av Internettjänster och webbverktyg.

Meriterande är:

• Ytterligare språkkunskaper.
• Kunskap om statens värdegrundsarbete.
• Kunskap om myndighetens ansvarsområde.
• Erfarenhet av arbete i stödsystemet Palasso och/eller Stratsys.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i befattningen krävs hör integritet och ett självgående och serviceinriktat arbetssätt. Arbetet kräver även stor organisationsförmåga, arbetskapacitet och en representativ framtoning.

Anställningen                      
Fast anställning heltid.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och CV med referens Dnr 0521/16. Sista ansökningsdag är den 4 april 2016.

Lämna din ansökan via http://musikverket.se/om-musikverket/lediga-tjanster/ och knappen "Ansök" längst ner i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsulter, Marina Sjölin, telefon, 070 790 10 34 och Staffan Vinell, telefon 070 790 01 18, vilka vi samarbetar med i denna rekrytering.

Fackliga företrädare är:

Nicholas Eastop, ST

Telefonnummer: +46 8 519 554 58

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Boardtalk

Adress
Boardtalk
Blasieholmsgatan 5
11148 11148

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2722046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Boardtalk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Boardtalk: