Gävles bästa Teamledare till Gavlegårdarnas kundservice

Gavlegårdarna AB / Övriga jobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gavlegårdarna AB i Gävle

Gavlegårdarna är ett av Sveriges största bostadsbolag inom allmännyttan. Var tredje Gävlebo bor i våra bostäder som finns spridda över hela kommunen. Vi som jobbar här drivs alla av bolagets vision - Känn dig hemma. Den innebär att hyresgäster och medarbetare, men också Gävles invånare ska trivas med och hos oss. I hundra år har Gavlegårdarna bidragit till en bra livsmiljö för Gävleborna. Det ska vi fortsätta med. När staden nu växer ska vi förvalta de bostäder vi har samtidigt som vi bygger många nya. Gavlegårdarna ska bidra till utvecklingen som säkrar framtidens bostäder.

Vi söker nu en Teamledare med personalansvar till vår kundservicegrupp som är en del av enheten Kundcentrum. Kundcentrum är indelat i två grupper - kundservice och bostadsuthyrning och vi är tillsammans 25 medarbetare. Kundcentrum är en serviceorganisation och våra kunders enhetliga väg in till Gavlegårdarna. Med vår kunskap löser vi kundernas direkta behov. Själva mötet med oss kan också få människor att må bättre. Ett leende gör skillnad. Välkomnande, omtänksamt, mänskligt å ena sidan, tryggt, kunnigt och pålitligt å andra sidan.

På Kundcentrum tar vi hand om alla inkommande frågor och ärenden som våra kunder har. Som exempelvis felanmälan eller söka bostad. Vi möter våra kunder via telefon, besök, chatt och mejl. Framför oss har vi en spännande digitaliseringsresa där webben och andra digitala kanaler kommer vara framgångsfaktorer i takt med att verksamheten utvecklas och blir mer digital utifrån kundernas krav. Som Teamledare kommer du att få möjligheten till att driva och utveckla digitala projekt och initiativ.



Publiceringsdatum
2017-11-10

Arbetsuppgifter
Som Teamledare har du personalansvar och ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet på kort och lång sikt i kundservicegruppen som idag består av 15 medarbetare. Du rapporterar direkt till enhetschefen för Kundcentrum. Du kommer att hantera personalfrågor såsom rekrytering, personalärenden, medarbetar- och lönesamtal. Det är ett omväxlande arbete som ställer krav på flexibilitet. Utifrån din roll som ledare kommer du att stödja och coacha medarbetarna i deras ärenden, konsekvent och professionellt.

I rollen utvecklar du goda relationer till den egna arbetsgruppen, där du sätter medarbetarna i fokus så att alla känner sig sedda, hörda och bekräftade. Du upprättar också goda kontakter med övriga kollegor på Kundcentrum och på andra enheter inom företaget. Du ansvarar för att rätt service, i rätt tid och på rätt sätt ges till alla kunder. För oss handlar det om tillgänglighet, service och kommunikation.

Du har ansvar för tilldelad budget och kostnader direkt kopplade till kundservicegruppen. I budget och ekonomi frågor har du god hjälp av enhetschefen på Kundcentrum. Du kommer även ingå i en arbetsgrupp som ansvarar för att både skapa och uppdatera artiklar, guider och rutiner i vår FAQ på webben.



Kvalifikationer
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot service, personal eller ledarskap alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare ledarskapserfarenhet och arbete inom offentlig verksamhet ses som meriterande.

Vi söker dig med dokumenterade ledarkunskaper och med erfarenhet som coachade ledare med goda och bestående resultat inom kundservice. Du bör även ha god erfarenhet av förändringsledning och utveckling av kundmötet. Har du även erfarenhet av bostadsbranschen så är det fördelaktigt men inget krav.

Som teamchef ser vi att du har ett coachade förhållningssätt. Du är bra på att kommunicera, lyssna och visa empati genom ett värderingsstyrt ledarskap. Vidare är du en ambassadör i kundbemötande, du gillar att träna och utveckla ditt eget bemötande samtidigt som du sprider inspiration till din omgivning. Det är du som ställer frågor som "Vad behöver våra kunder? och "Hur kan vi leverera det?". Att stötta din omgivning genom coachning och feedback är en själv klarhet.

För att lyckas i rollen är du öppen och självgående som person och du gillar att ta eget ansvar. Du har lätt att se lösningar, gärna med ett kreativt "utanför boxen-tänk", samtidigt som du har en av dina främsta styrkor i din handlingskraft i att få saker att hända. Du är modig, har stark självkänsla och gott självförtroende. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper i rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Vi tror att alla har något värdefullt att bidra med. Vi är en blandad grupp med jordnära och varma människor som brinner för att alla ska känna sig hemma hos oss. Vi kommer från olika delar av världen och är i olika åldrar men vi delar samma arbetsplats och finns där för varandra. Vi jobbar hårt men har roligt under tiden. Våra värderingar hjärta och hjärna hjälper oss att skapa en kultur på arbetsplatsen som vi alla känner oss stolta och delaktiga i. Vi letar efter människor som delar vår positiva attityd och våra värderingar.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Ange följande referens när du ansöker: ABG17/07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klas Uppvall 026-17 27 10
Johanna Bergström 076-518 75 76

Företag
Gavlegårdarna AB

Adress
Gavlegårdarna AB
Box 456
80106 Gävle

Kontorsadress
Utanvindsvägen 1 Gävle

Jobbnummer
3796566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gavlegårdarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gavlegårdarna AB: