Garo Ab - Logistikinköpare

Finnveden säljkraft / Inköpar- och marknadsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Finnveden säljkraft i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige

GARO är ett företag, som under eget varumärke, utvecklar och tillverkar innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. Verksamhet bedrivs i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen och koncernen är organiserad i två affärsområden GARO Sverige, och GARO Övriga marknader. GARO har ett brett sortiment och är marknadsledande inom ett flertal produktområden. Koncernen omsatte 2017 MSEK 796 och har cirka 400 anställda. Huvudkontoret finns i Gnosjö. Affärsidén är att "med fokus på innovation, hållbarhet och design utvecklar GARO lönsamma helhetslösningar för elbranschen".

Gillar du kombinationen av logistik och inköp?

Vill du arbeta på ett tillväxtföretag med siktet inställt på framtiden?

• Då har vi ett spännande jobb i ett starkt team!

Vi söker dig som har logistik och/eller teknisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. I rollen som logistikinköpare rapporterar du direkt till inköpsdirektören och du blir en viktig del i Garo ABs försörjningskedja. Du kommer att ingå i ett team med ca 7 personer, där du har eget ansvar för vissa leverantörer. För att lyckas i tjänsten behövs kombinationen kunskaper inom inköp och logistik samt en vinnande personlighet som skapar bra samarbete och trygga kontakter både internt och externt.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Dina arbetsuppgifter
• Operativt hantera interna och externa beställningar i vårt affärssystem.
• För utvalda leverantörer ansvara för analys av inköpsorderförslag, orderläggning i affärssystemet, prognoshantering, ev. omdisponering, hantering av ordererkännande, leveransbevakning.
• Löpande återkoppling till leverantörer avseende kvalitet och leveranssäkerhet.
• Ansvar för parametersättning i affärssystemet ex. priser och leveranstid/ledtid.
• Projektdeltagare för inköpsprojekt/förbättringsprojekt avseende ex ledtidsreduktion, logistikförändring hos vissa leverantörer.



Vem är du?

Vi tror att du har relevant utbildning och/eller yrkeserfarenhet. Du har vana eller kunskaper i att arbeta med inköpsprocessen i ett affärssystem. Erfarenhet och kompetens av tillämpning av kvalitets- och hållbarhetsfrågor inom inköp är meriterande. Förutom dina kunskaper och erfarenheter värdesätter vi dina personliga egenskaper. Du är analytisk med ett strukturerat arbetssätt. Du har förmågan att både arbeta självständigt och att samarbeta i team. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig naturligt och utan svårigheter i tal och skrift både på svenska och engelska.

• Är detta en möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan! För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom GARO organisationen.

I denna rekryteringen samarbetar Garo AB med Finnveden Säljkraft AB. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 072-5250007.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Finnveden Säljkraft

Adress
Finnveden Säljkraft
Magasinsgatan 1
33134 Värnamo

Kontorsadress
Magasinsgatan 1

Jobbnummer
4519514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Finnveden säljkraft

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Finnveden säljkraft: