Garantihandläggare, vikariat

Exportkreditnämnden / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Har du en god känsla för siffror och beräkningar? Har du en ekonomisk examen och vill jobba med arbetsuppgifter där du utfärdar och hanterar garantier? Nu har du chansen att söka vikariat som garantihandläggare!


Vi erbjuder dig

Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.

På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler, säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.

Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som garantihandläggare arbetar du främst med att utfärda och hantera garantier för EKN:s affärer. För detta krävs att du har vilja och förmåga att lära dig om olika affärsstrukturer och betalplaner. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av ärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst affärsanvariga och ekonomiavdelningen. Du kommer också att ha externa kontakter med främst exportörer och banker. I tjänsten ingår även en blandning av olika administrativa uppgifter inom Middle Office.

Ditt framtida team/avdelning

Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Middle Office består av 12 medarbetare som rapporterar till gruppchef för Middle Office.

Publiceringsdatum
2023-03-28

Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi, företagsekonomi är meriterande. Du har minst 3 års relevant yrkeserfarenhet av självständigt handläggningsarbete där du haft beslutsmandat. Det är meritererande med erfarenhet i närtid från bank eller försäkringsverksamhet. Det är viktigt att du kan sätta dig in i nya system. De system vi i dagsläget främst använder är ett egenutvecklat affärssystem, ärendehanteringssystemet iipax samt Officepaketet. Du ska ha god känsla för siffror och beräkningar. Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.

Dina egenskaper
Som person har du en utpräglad känsla för ordning och reda och det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha rätt inställning och en hög drivkraft. Du behöver anta arbetet med ett stort engagemang och med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.

Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas i en organisation med ett internationellt sammanhang och finansiell verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är ett vikariat dock längst t o m 2023-12-31. Befattningen är placerad vid vårt huvudkontor i Stockholm.

För mer information

Vill du veta mer om tjänsten tala med Ulrika Berggren, chef för Middle Office. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.

Sista ansökningsdag är den 3 april 2023.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.

Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/11".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Exportkreditnämnden (org.nr 202100-2098)

Arbetsplats
Middle Office

Kontakt
Johanna Vikman, HR-specialist
08-7880010

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Exportkreditnämnden

Jobbnummer
7596030

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: