Garantihandläggare sökes till fordonbranschen
MSX International Ltd / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5500 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren? Gillar du att ge service och support samt att hjälpa andra att förstå hur regelverket kring garanti fungerar? Då kan detta vara arbetet för dig! Just nu söker vi en Garantihandläggare till en Nordisk Garantihelpdesk för vår kund. Tjänsten är ett längre föräldravikariat, med möjlighet till tillsvidareanställning.
Vi söker dig som har goda kunskaper om bilar och garantihantering och som också gärna har kunskaper inom plåt och lack, elektronik och/eller diagnostiska system. Du är en duktig och engagerad problemlösare med god analytisk förmåga. Du är kundorienterad och trivs med att vägleda andra. Att du är duktig på att uttrycka dig på engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare kunskaper i finska är starkt meriterande.
Arbetet på helpdesken innebär att fungera som garantisupport till återförsäljare och/eller importörer genom att kontrollera att tillverkarens garantipolicy följs samt att bedöma olika typer av garantiärenden. Du kommer att ingå i ett nordiskt team av duktiga garantihandläggare.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Tjänsten är ett längre vikariat på heltid. Tillsättning snarast möjligt efter överenskommelse.
Publiceringsdatum2015-04-09Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med att ge support i garantiärenden via telefon och elektroniska system till auktoriserade återförsäljare och/eller importörer i Norden. Arbetsuppgifterna kommer i huvudsak bestå av att:
• Bedöma garantiärenden
• Kontrollera att garantipolicyn följs och ge support till återförsäljare och/eller importörer kring detta
• Hantera ansökningar om förhandsgodkännanden och garantireklamationer
• Dokumentera ärenden i anvisade system
• Förbereda och genomföra utbildning av återförsäljare inom garanti
Önskvärd erfarenhet:
• Har jobbat som kundmottagare eller garantihandläggare hos en återförsäljare
• Kunskaper inom plåt och lack är starkt meriterande
• Har arbetat som bilmekaniker med kunskaper inom elektronik
• Har god datorvana i olika affärssystem, DMS system samt MS Office
Som person är du:
• Serviceinriktad och kundfokuserad
• Lösningsorienterad och strukturerad
• Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. Ansökan bör innefatta ett CV och personligt brev.
Besök gärna
www.msxi.com för vidare information.
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-27
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRebecka Wallesten, Team Leader +46 (0)705-635440
FöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2240954
Observera att sista ansökningsdag har passerat.