Garantiadministratör till framstående storbank

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration och vill arbeta med bankgarantier? Är du intresserad av avtal och att tolka avtalstexter? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-09

Om tjänsten
Som administratör på denna storbank kommer du att arbeta med deras Garantiteam som är en del av Rembursavdelningen. I arbetsuppgifterna ingår administration som innebär granskning av avtal och garantier. I teamet arbetar man b.la. med bankgarantier och rollen innebär mycket interna kontakter.  En bankgaranti är ett åtagande från uppdragsgivarens bank att kompensera förmånstagaren i det fall uppdragsgivaren inte fullgör sina skyldigheter enligt kontraktet. Det kan vara en utebliven betalning eller utebliven leverans av en vara eller tjänst. Bankgarantin ger då förmånstagaren en ekonomisk kompensation för den uteblivna fullgörelsen av åtagandet. I din roll ingår även arbete med att granska garantiansökningarna, att dessa stämmer, formuleringar, hitta eventuella fel, godkänna garantierna samt sköta backlogg.

Om dig
Vi söker dig som är har studerat förvaltningsrätt, ekonomi eller juridik och är intresserad av avtal och tolka avtalstexter. Arbetslivserfarenhet är ett krav och har du tidigare arbetat med administration (gärna granskning av avtal) är du den vi söker!  Flytande svenska och engelska är ett krav då mycket kontakt sker med kontoret i Vilnius. Pratar du tyska eller franska är detta ett stort plus. 

Som person är du noggrann och detaljorienterad och trivs att arbeta med administration. Du har en god samarbetsförmåga, är självgående i ditt arbete och du vågar ta för dig samt att du har en hög stresstålighet utan att tappa ögat för detaljerna. Du har en utmärkt kommunikationsförmåga då det är många kontaktytor i tjänsten och lätt för att ge information på ett enkelt och tydligt sätt och du ska kunna utrycka dig väl i tal och skrift.

Om anställningen
Du kommer att erbjudas en anställning hos Adecco och arbeta som konsult hos vår kund som är en ledande nordisk finansiell koncern belägen i centrala Göteborg. Uppdraget startar i oktober och behovet pågår till december 2017, men för rätt person finns stor chans till en långsiktighet, antingen hos kunden eller hos Adecco.  

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Linnea Chertudi på 031-725 45 18. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid. Minst till december 2017, troligen längre

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-08
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Chertudi (rekryteringsansvarig)31-725 45 18

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3040511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: