Fyra stycken helpdesktekniker

Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm, Österåker, Lund eller i hela Sverige

Inera koordinerar landstingens och regionernas gemensamma e-hälsoarbete och utvecklar tjänster till nytta för invånare, vård- och omsorgspersonal och beslutsfattare.

Inera ägs av alla landsting och regioner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna. Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras
verksamhet.

Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på www.inera.se

Nationell kundservice är Ineras kundfunktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Från felanmälan och användarstöd till anslutningar och fakturafrågor.

Idag är Nationell kundservice 1:a linjen outsourcad. Ineras styrelse har beslutat att påbörja arbetet med att ta hem supportuppdraget till Inera. Det innebär att etablering av ny funktion påbörjas redan nu och en första småskalig supportfunktion ska vara i produktion från Q4 2015. Därefter ska samtliga tjänster flyttas över från leverantör till Inera med slutdatum Q4 2016. Under 2016 ska även en 2:a linje byggas upp under Nationell kundservice ansvar.

Nationell kundservice har öppet dygnet runt, året runt. Öppettider kvällar, nätter och helger kommer att starta på Inera från mitten av 2016. Då kan du som Helpdesktekniker komma att arbeta olika tider på dygnet runt enligt schema och inom Kollektivavtalets ramar. 

Vi söker fyra helpdesktekniker till en ny supportfunktion för nationella e-hälsotjänster

Att vara helpdesktekniker inom Nationell kundservice innebär att äga och hantera alla inkomna ärenden (incidenter och användarstödsfrågor) genom hela supportkedjan för Ineras samtliga tjänster. Då flertalet tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra nationella tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka och kommunicera kring fel i de nationella tjänsterna. Det är därför av stor vikt att förstå tjänsten, kundens verksamhet och ev. påverkan vid ett avbrott samt Ineras interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felet.

Några av dina arbetsuppgifter kommer att vara att:

• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, leverantörer samt tjänsteägare/förvaltare på Inera.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer. att kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.

Kvalifikationer och kompetens

Du flera års erfarenhet av arbete i supportfunktion, gärna med en komplex IT-miljö. Du ska ha minst två års erfarenhet av att ge support per telefon och epost och att arbeta i ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet från vård- och omsorgssektorn eller bank- och finans.

Du har relevant utbildning med fokus på IT. Du ska ha kännedom om ITIL eller kunna läsa och följa processer.

Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs.

Varaktighet och tillträde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och Vision/Akademikeralliansen. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Har du frågor om tjänsten

Enhetschef Kundservice Maria Walkenström, 08-452 71 78

HR-generalist Kristina Claesson, 08-452 71 73

Fackliga frågor Harriet Fredin, Vision, 08-452 78 42

Vi avböjer oss vänligt, men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2015-04-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Inera AB

Adress
Inera AB
Östgötagatan 12
11625 Stockholm

Kontorsadress
Östgötagatan 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2249126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB: