Funktionschef Kundcenter - vikariat, Gävle
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Kundcenter tillhör Kommunikationsenheten. Vårt huvudsakliga uppdrag är att ta emot och besvara allmänhetens frågor och lämna ut uppgifter ur fastighetsregistret enligt offentlighetsprincipen och myndighetens serviceskyldighet. I funktionen finns flera grupper, däribland arkivservice och fastighetsbildningsfrågor som nyligen övertagits från Fastighetsbildning i syfte att avlasta kärnverksamheten och ta emot allmänhetens frågor i "första linjen". Vi hjälper även kunder i e-tjänster på
www.lantmateriet.se och besvarar övergripande frågor om Lantmäteriets verksamhet, organisation och produkter via telefon, e-post och chatt. Vi ansvarar också för växel och receptionen vid huvudkontoret i Gävle.
Vi behöver nu en vikarie för en av våra funktionschefer som kommer att vara föräldraledig under c:a ett år med början i augusti. Vill du vara med och leda vårt Kundcenter till att överträffa förväntningarna på gott bemötande, god service och tillgänglighet?
Publiceringsdatum2017-05-02Dina arbetsuppgifterI funktionen ingår ett sextiotal medarbetare. I ditt dagliga arbete leder och koordinerar du verksamheten tillsammans med dina två funktionschefskollegor och har kontakt med externa kunder och interna nyckelpersoner.
Du har ett nära ledarskap för c:a 20 medarbetare. En förutsättning är att du väl insatt i det operativa arbetet och har god insikt och förståelse för den dagliga verksamheten och det kundnära ledarskapet t ex genom coachning vid medlyssning. Genom dialog skapar du förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sin dagliga verksamhet, mål och kompetensutveckling.
Vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya gränssnitt mot allmänheten, så intresse för ny teknik och digitala kontaktvägar är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Att vara funktionschef innebär även delat personal- och budgetansvar för funktionen samt ansvar för arbetsmiljöfrågor, rekrytering, avveckling, kompetensutveckling mm. Du deltar i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till Kommunikationsdirektören.
KvalifikationerSom chef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Det kräver flexibilitet, självinsikt och en god förståelse för andra samt en förmåga att anpassa ditt ledarskap till den rådande situationen.Kunskap
För arbetet behövs:
• flera års erfarenhet av kontaktcenterverksamhet och växellösningar
• dokumenterat god erfarenhet av ledarskap och särskilt att leda i förändring
• erfarenhet av verksamhet med nära kundrelationer
• god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa och upprätthålla relationer
• gott omdöme, personlig mognad och ett coachande förhållningssätt
Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kompetens
Vi söker dig som:
• är trygg i att leda andra, motivera och förse medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål
• ser nya angreppssätt och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
• är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har förmåga att skapa och bevara goda relationer såväl internt och externt
• i ditt bemötande är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och har intresse och vilja att anstränga dig för att leverera lösningar till andra
• har mycket god samarbetsförmåga samt vilja och förmåga att söka lösningar tillsammans med dina kollegor, vilket är en förutsättning vid arbete i delat ledarskap.
Du förväntas på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt tillsammans med dina chefskollegor och medarbetare i enlighet med de krav och förväntningar som ställs på Lantmäteriet.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Jannica Nilsson, funktionschef, telefon 026 - 63 39 82. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Anna Forsberg, telefon 026 - 63 33 79 och för ST inom Lantmäteriet, Inggerd Holmberg, telefon 026 -63 31 22. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-22
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/1909
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3471102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.