Frontoffice-handläggare till Financial Institutions, till Lindor

Help at work / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Göteborg, Jönköping, Växjö, Karlstad, Nacka eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 2000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av betalningsuppföljning och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 437 miljoner Euro år 2011, i Sverige omsätter företaget 703 miljoner SEK och har 225 anställda.

Publiceringsdatum
2012-08-07

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med gäldenärs- och kundkontakt både per brev och per telefon. Du kommer dessutom att hantera inkommande post, e-mail och bevakningslistor varför du också bör vara noggrann, analytisk och bekväm med att fatta egna beslut inom ramarna för tilldelade mandat. Myndighetskontakt är också en vanligt förekommande arbetsuppgift.

Avdelningen Financial Institutions:

På Financial Institutions vill vi ha en effektiv inkassering av våra uppdragsgivares fordringar och bemöta deras kunder på ett professionellt och trevlig sätt. Man har en rådgivande roll och är en av de personer som tar beslut i ärenden för att sedan driva dessa framåt. Vi vill därför ha en person som ska tycka om att kombinera självständigt arbete med arbete i team, tycka om att prata i telefon samt gilla utmaningar!

Profil
Vi ser gärna att du som söker är en glad och positiv person som gillar att ha många bollar i luften. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och har en positiv människosyn och stimuleras av att skapa relationer till andra människor.

Som person är du:

• Mål- och resultatinriktad
• Självgående
• Serviceminded
• Strukturerad
• Positiv
• Bestämd
• Samarbetsvillig

Kvalifikationer
• Ekonomisk eller juridisk bakgrund
• Tidigare erfarenhet från inkassobranschen
• Telefonvana

Uppdraget är initialt ett konsultuppdrag via Help at Work med placering på Lindorffs Göteborgskontor. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!

Help at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-03
Ange följande referens när du ansöker: 267
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Kargl, 0736330173, peder.kargl@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1307874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: