Frontdesk-medarbetare sökes omgående för rekrytering!

Professional Consulting / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Har du stort teknikintresse samt erfarenhet av nätverkshantering eller telekom och operatörer? Har du tidigare arbetat i ett serviceyrke? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi för kunds räkning en frontdesk-medarbetare. Vår kund är ett modern svenskt datakom- och Internetoperatörföretag som äger sin egen infrastruktur. I Sverige driver vår kund ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät, de bygger även accessnät och har flera datacenter. I denna roll kommer du att ha ett ben inom det tekniska området och ett ben inom försäljning och service, dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:

• Hantera stora mängder förfrågningar på accessförbindelser via mail från kunder (operatörer)
• Återkomma till kunder med offerter på accesser - t.ex. svara och lämna kostnadsuppgifter
• Vara ett filter mellan kund och kundansvarig, ta emot förfrågningar från kund och svara på tekniska frågor. Samt att söka fram rätt info om du inte vet svaret på frågan
• Hantera dagliga samtal och avlasta teamet och kundansvariga i mer allmänna tekniska frågor

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att vi på ProfessionalConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd av vår kund som har kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är med start så snart vi funnit rätt person och är en tillsvidareanställning. Vår kund tillämpar kontorstider.

Vi söker dig som har gått tekniskt gymnasium. Du har tidigare arbetat inom serviceyrket och har erfarenhet av arbete med liknande uppgifter. Du kan till exempel ha arbetat i en helpdesk/NOC alternativt som nätverkstekniker. Du har ett stort teknikintresse och har kunskap inom området. Vidare är du duktig på att kommunicera med kunder. Det är ett krav att du som söker tjänsten är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet, specifikt i Excel. Rollen kräver att du kan fatta snabba beslut och om det behövs även kringgå rutiner. Som person är du självgående, serviceinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Låter det här som något för dig? Ansök då idag!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2014-03-19

Arbetstider och omfattning
HELTID

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1813852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: