Front Office Duty Manager

Sheraton Stockholm Hotel / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sheraton Stockholm Hotel i Stockholm

Sheraton Stockholm Hotel är ett av Stockholms största internationella hotell med 465 rum.

Hotellet är inriktat på affärsresenärer och har en övervägande del internationella gäster.

Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. med för närvarande mer än 1.200 hotell.

Som Duty Manager rapporterar du till Front Office Manger och har följande huvudansvarsområden:

• övergripande ansvar för den dagliga driften av receptionen
• tillgodose och överträffa gästernas förväntningar i en föränderlig miljö
• effektivt hantering av gästklagomål och feedback
• att leda, inspirera och utveckla medarbetare
• att vara Duty Manager och "in charge"
• representera hotellets ledning och ha ett övergripande ansvar av hotellet under ledningsgruppens frånvaro (kvällar och helger)
• ledarskap för Front Office teamet, inklusive utbildning av personal, rådgivning och motivation, personalutveckling och årliga utvärderingar två gånger om året (PMP)
• schemaläggning av personal och säkerställning att alla arbetspass bemannas effektivt
• kontrollera att våra standards och policies efterföljs
• samordna aktiviteter tillsammans med Front Office Manager för att upprätthålla hög standard på gästservice och överträffa gästers förväntningar.
• vara en drivande kraft genom att uppmuntra och motivera personal att uppfylla och överträffa gästförväntningar
• säkerställa att högtsatta mål för Star Voice och GEI uppnås och därmed ge maximal avkastning för Starwood Hotels & Resorts
• hjälpa GSA och Shiftleaders och upprätthålla en lugn, professionell miljö hela tiden
• kontrollera de reservationer som gjorts för eventuella VIP-gäster, förbereda ankomsten och säkerställa att rummet inspekteras.
• utvärdera kostnader för alla VIP treatments och att denan står i relation till dess kvalitet samt att lyssna till gästen och eventuellt föreslå förändringar av VIP tretments
• bistå Front Office i rusningstid med in- och utcheckningar
• ansvar för underhåll och åtgärd av problem vid frånvaro av tekniska avdelningen
• övervaka och utvärdera processen vad gäller smidig ankomst, vistelse och avresa samt att anpassa denna efter säsong och beläggning
• utvecklar teamets värderingar och respekterar mångfalden i teamet

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom branschen; goda datakunskaper; goda ledaregenskaper med bra organisationsförmåga; är serviceinriktad och initiativrik; har stor förmåga att arbeta självständigt och i team; har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Du är välkommen att skicka in din ansökan till oss senast 30:e april 2014.

Publiceringsdatum
2014-04-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.stockholm@sheraton.com

Företag
Sheraton Stockholm Hotel

Adress
Sheraton Stockholm Hotel
Box 195
10123 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tegelbacken 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4123400
Faxnummer: 08-4123409
E-postadress: jobb.stockholm@sheraton.com

Jobbnummer
1833819

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sheraton Stockholm Hotel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sheraton Stockholm Hotel: