Fritidspedagog till Nottebäckskolan F-6

Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Pedagogjobb / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Uppvidinge

Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. I våra verksamheter jobbar vi efter värdeorden mod, tolerans och kreativitet. Vi vill att våra anställda ska känna stor delaktighet och att det ska finnas utrymme för kreativitet, flexibilitet och utveckling. Dina idéer är betydelsefulla. Hos oss har du möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare.

Att våra anställda känner arbetsglädje och har god hälsa är viktigt för oss. Därför satsar vi på hälsofrämjande insatser.

Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen!




Publiceringsdatum
2019-11-18

Arbetsuppgifter
I rollen som fritidspedagog leder du vår fritidsverksamhet i enlighet med skolans styrdokument. Du har ett ledaransvar för pedagogisk planering, undervisning, utvärdering, uppföljning och dokumentation i fritidsverksamheten. I arbetet ingår samverkan med förskoleklass/skola. Du deltar aktivt i fritidsverksamhetens systematiska kvalitetsarbete.

Du är nyckelperson i fritidsverksamheten och kommer att arbeta med barn i åldern 6 - 12 år. Viss tid av arbete kan även förekomma i förskoleklass och grundskolan. Du ingår i ett arbetslag där ni gemensamt ska planera, genomföra och utvärdera fritidsverksamheten enligt läroplanen och Uppvidinge kommuns angivna mål för fritidshem. Du kommer att ingå i ett team som jobbar specifikt med trygghet och värdegrundsarbete.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog, alternativt lärare med inriktning mot fritidshem. Annan likvärdig pedagogisk utbildning kan också komma i betraktning. Kanske har du också någon ämnesbehörighet?

Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du står för god etik och sunda värderingar. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter.
Du är med och utvecklar verksamheten så att den stimulerar elevens lärande, sociala förmågor och demokratiska förhållningssätt. Du tar ett helhetsansvar för att skapa och utveckla en trygg, säker och stimulerande miljö för eleverna.


ÖVRIGT
Vid eventuellt erbjudande om anställning kommer ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister att efterfrågas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 80 - 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2020-01-07 eller enligt överenskommelse Vi genomför löpande rekrytering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A916279".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uppvidinge kommun (org.nr 212000-0605)

Arbetsplats
Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Jobbnummer
4961509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppvidinge kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen: