Fritidspedagog/Lärare, åk. 1-7 Hällsboskolan, Umeå

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan / Speciallärarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan i Umeå, Sigtuna, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se

Publiceringsdatum
2013-05-06

Arbetsuppgifter
Vi söker två fritidspedagoger alternativt lärare till vår skolenhet i Umeå, förlagd till Västangårds skola. Den vi söker ska arbeta som fritidspedagog/undervisa i årsk 1 - 6.

Söker du en spännande arbetsplats där det finns utrymme att vara med och påverka? Söker du en ny utmaning och vill arbeta för målet en likvärdig utbildning för alla? Vill du också genom din undervisning ge våra elever med grav språkstörning möjlighet att nå sina mål? Då är du den pedagog vi gärna vill träffa.

Skolan är en nationell, statlig specialskola för elever med grav språkstörning och vi tar emot elever från hela landet. Vi erbjuder elevboende för de barn som inte kan dagpendla. Vår skolverksamhet är förlagd i Sigtuna, Märsta och Umeå.

Vid Hällsboskolan utgår all undervisning från specialskolans förordning enligt grund- eller särskolans kursplan. Undervisning, miljö och kommunikationen är anpassad med utgångspunkt från varje elevs behov.

I arbetet hos oss ingår systematisk och pedagogisk utredning, dokumentation, anpassning av lärandemiljö, uppföljning och utvärdering. Nära samverkan med elevens vårdnadshavare, elevens hemkommun och nätverk kring eleven är viktigt.

Vi förväntar oss att du som söker tillämpar skolans och myndighetens styrdokument och uppfyller de krav som ingår i ett myndighetsuppdrag.

Kvalifikationer
Du ska vara fritidspedagog altenativt speciallärare med specialicering mot grav språkstörning, behörighet att undervisa i grundskolans årskurs 1-7.

Meriterande är om du:
• - har ämnesbehörighet i Sv/Ma
• har kunskap och erfarenhet om läs- och skrivutveckling
• har kunskaper och erfarenhet av TAKK
• har erfarenhet av att arbeta tematiskt och språkutvecklande
• kan samverka och vara ett komplement i arbetslaget
• har ett lösningsfokuserat förhållningssätt som även är engagerande, vägledande och motiverande
• är självgående, stabil och har integritet
• kan hantera en verksamhet som är i expansion.

Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Uppfyller du inte behörighetskraven speciallärare eller specialpedagog kan vi enbart erbjuda visstidsanställning om högst ett år med ev. förlängning. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde ht 2013. Vi tillämpar 6 (sex) månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-02
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2013/508
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Birgitta Lindshammar, Rektor 010-473 53 63

Facklig kontakt
Owe Lindquist, OFR/S 010-473 52 54
Åke Nilsson, SACO-S 010-473 60 54

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan
Box 1100
87129 Härnösand

Jobbnummer
1542481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Hällsboskolan: