Frilansande "inboundkonsult" duktig på marketing automation söke
Brightvision AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightvision AB i Göteborg,
Borås,
Nässjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Hej!
Brightvision är en B2B byrå, som är specialiserade på säljdrivande marknadsföring för teknik och IT bolag. Något som vi också tycker är väldigt roligt att jobba med!
Vi har, trots nuvarande marknadsläge, mycket att göra även om osäkerheten i marknaden för alla bolag just nu är ganska stor. Därför letar vi nu efter en inboundkonsult som kan tänka sig att börja jobba ihop med vårt digitala gäng på Brightvision på deltid, antingen som frilansare eller deltidsanställd. Vi räknar vi med att våra kunder kommer vilja ha mer hjälp om några månader och räknar därför med goda möjligheter att deltid kan bli heltid och formen kan övergå till heltid/fastanställning om samarbetet fungerar bra.
Vad gör då en så kallad "inboundkonsult" på Brightvision? Jo, rollen innebär att man jobbar nära våra kunder för att hjälpa med digitala säljdrivande marknadskampanjer, utifrån olika marknadsmetoder som Inbound marketing, Content marketing, Account Based Marketing mm. Man behöver kunna förstå hur man sätter ihop en framgångsrik kampanj med olika kampanjdelar för en kund och ta fram en plan för det, samt se till att genomföra alla delar av kampanjen, tillsammans med övriga kollegor på Brightvision, i nära samarbete med kunden. Ofta hänger dessa kampanjer ihop med ett marketing automation system så viktigt att du har förmåga och erfarenhet av att jobba i MA-system.
Så sammanfattningsvis kan man säga att du i denna roll att jobba med:
• Vara en rådgivande konsult kring inbound marketing & digitala kampanjer
• Planera och exekvera kampanjer för våra kunders räkning
• Hålla i kundmöten, workshops och veckoavstämningar med kunder
• Sätta upp, analysera och följa upp på annonskampanjer i olika plattformar
• Sätta upp kampanjer i olika Marketing Automation-system
• Content creation (kunna producera delar av kampanjer, antingen design och/eller copywriting).
För att passa för rollen behöver du:
• Minst 4 års arbetserfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
• Ha en operativ bakgrund inom marknadsföring - du ska ha producerat digital marknadsföring. Vi ser gärna att du behärskar Adobe sviten.
• Erafenhet av att driva digitala "Lead Generation" kampanjer
• Jobbat med B2B marknadsföring
• Vana av digital annonsering
• Arbetat i marketing automation plattformar eller plattformar för emailutskick
• Vana av att arbeta mot deadlines
• Trivas i en projektbaserad miljö med högt tempo
• Prata engelska obehindrat med kunder och kollegor
Det är ett meriterande om du har erfarenhet av:
• Byrå-erfarenhet
• Något av de övriga nordiska språken
• Djup kompetens inom ngt särskillt område av digital marknadsföring
Lokalt eller remote?
Tjänsten är baserad på kontoret i Göteborg i vanliga fall, men då vi redan innan corona jobbade mycket virtuellt, så är kan en remote-anställning också vara aktuell.
Vi hoppas vi hittar dig som gillar att jobba med ett gäng "ödmjuka vinnarskallar".
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Om Brightvision:
Brightvision är en B2B-byrå som accelererar försäljningen på tech-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 50 anställda.
Läs mer om oss på
www.brightvision.com (
http://www.brightvision.com/)Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-04-28ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBrightvision AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Brightvision AB (org.nr 556600-8842),
http://www.brightvision.com/ Arbetsplats Brightvision
Jobbnummer 5207203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.